مدیر روابط عمومی وزارت نفت پروژه گوی شناور در نزدیکی سواحل مکران را موجب صادرات نفت ایران در دریای عمان برای نخستین بار قلمداد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کسری نوری مدیر روابط عمومی وزارت نفت در برنامه زنده "رویداد" رادیو گفت‌و‌گو تصریح کرد: همان طور که قول داده بودیم خط لوله استراتژیک انتقال نفت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، باید گفت بخش عمده این پروژه در حال انجام است و لوله گزارش نخستین خط دریایی پایانه نفتی جاسک را داشتیم.

وی افزود: نخستین گوی شناور پایانه نفتی جاسک بارگیری شده است که بخش مهمی از عملیات تکمیل این خط لوله استراتژیک بوده است.

نوری ظرفیت میعانات گازی گوی شناور را معادل یک میلیون بشکه در روز تخمین زد که بزودی با نصب و راه اندازی این سازه دریایی در فاصله ۶ کلومتری سواحل مکران انجام می‌گیرد و نفت کش‌ها در آن نقطه اقدام به بارگیری می‌کنند.

مدیر روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه اجرای این پروژه موجب می‌شود تا ایران برای نخستین بار از دریای عمان اقدام به صادرات نفت کند، گفت: از این طریق ظرفیت صادرات نفتی کشور افزایش چشم گیری پیدا می‌کند.

نوری اضافه کرد: در صورت رفع موانع و تحریم ها می‌توانیم با توان و قدرت بالا وارد بازار نفت شویم و سهم خود را از بازار بگیریم. با تکمیل این خط استراتژیک "توان" تولید و عرضه کشور دو چندان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار