معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تخصیص ۶۰ گیگابایت اینترنت رایگان به دانشجویان و طلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ستار هاشمی در نخستین همایش بین المللی آموزش مجازی در بحران کرونا که در شیراز برگزار شد، گفت: در ترم جدید تحصیلی به جای رایگان کردن سایت دانشگاه‌ها، به هر دانشجو و طلبه، یک بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت اهدا می‌شود.

او افزود: دانشجویان و طلاب تا هفتم اسفند ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه ictgifts.ir و وارد کردن اطلاعات لازم برای دریافت این بسته اینترنتی ثبت نام کنند.

دبیر اجرایی نخستین همایش آموزش مجازی در بحران کرونا نیز گفت: این همایش با حضور صاحب نظران دانشگاهی و مسئولان اجرایی و با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های آموزش الکترونیک برگزار شد.

ثابت محور‌های این همایش یک روزه را نقش نیروی انسانی توانمند در تولید محتوای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌های آموزش مجازی در شرایط کرونا، اخلاق در آموزش مجازی، نوآوری در آموزش الکترونیک و مدیریت آموزش مجازی برشمرد.

او با بیان اینکه از ۱۲۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ۷۰ مقاله پذیرفته شد، افزود: این مقالات علاوه بر نمایه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، در قالب سی دی مجموعه مقالات منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش افزود: در این گردهمایی علمی علاوه بر اساتید داخلی، ۲ سخنران از سوئد و مالزی به ارائه تجربیات کشور خود در شرایط کرونا پرداختند.

استاندار فارس هم در این همایش تعطیل نشدن آموزش در دانشگاه‌ها و مدارس استان همزمان با شیوع کرونا را نتیجه تعامل همه دستگاه‌های ذیربط دانست و گفت: در حال حاضر آموزش دانشجویان در ۱۶۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی استان و دانش آموزان تمام مدارس فارس به صورت مجازی و آنلاین در حال انجام است.

او بیان کرد: شناسایی و غربالگری به موقع، ایجاد محدودیت‌های پیش از موعد و برنامه ریزی برای تامین نیازمندی‌های درمان از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در این راستا است و قبل از شیوع گسترده بیماری اقدامات خوبی در ایام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام گرفت که وضعیت فارس را نسبت به دیگر استان‌ها بهبود بخشید.

نماینده عالی دولت در استان فارس اغنا مجامع غیر آموزشی و رویداد‌ها فرهنگی و مذهبی در عدم برگزاری فعالیت‌ها را از دیگر اقدامات داوطلبه در کاهش شیوع بیماری عنوان کرد و افزود: استان فارس در اقدامات هماهنگ جز اولین استان‌هایی بود که در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی و درمانی فعالیت‌های خوبی انجام داد و در این راستا افزایش تولید مواد ضد عفونی کننده و تغییر خط تولید ۱۴ واحد تولیدی از جمله این اقدامات است.

رحیمی با تاکید بر لزوم توجه به شرایط کنونی بیماری و کنترل شیوع بیماری گفت: تهدید‌های بیماری کرونا فرصت‌هایی را نیز به همراه داشته است و در این زمینه افزایش سرعت انتقال پیام و کاهش هزینه رفت و آمد و عدم وابستگی به مکان آموزشی از جمله فرصت‌ها به شمار می‌رود.

استاندار فارس اثرات نامعلوم تربیتی، کاهش خلاقیت و افزایش مشکلات خانوادگی و معضلات اجتماعی را از جمله معضلات بروز کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: تغییر در عادت‌ها و بسترسازی برای گسترش فضای مجازی از جمله اهداف بلند مدت در این راستا به شمار می‌رود و امیدواریم تا با شناخت نیاز مخاطبان گام‌های موفق تری در آموزش برداشته شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
خب برای خیلی هامون مینویسه کد ملیمون به عنوان دانشجو ثبت نشده. (دانشجوی ایرانی هم هستیم نه خارجی بدون کد ملی یا بدون سیم کارت شخصی.)

صفحه اولشم نوشته در صورت بروز این مشکل ذینفعان باید مراتب را از وزارت متبوع پیگیری کنند.
خب الان یعنی ما باید زنگ بزنیم وزارت علوم؟ آخه متولیش توی وزارت علوم کیه؟ به کجاش زنگ بزنیم؟ یا اینگه خود وزارت ارتباطات پیگیری میکنه بهمون خبر میده بالاخره ما رو به دانشجو قبول دارن یا نه؟ یا اینکه بعد از یه مدت مشکلو رقع میکنن خودمون باید علم غیب داشته باشیم بفهمیم باید دوباره بریم به سایت سر بزنیم ثبت نام مجدد کنیم؟

چرا هیچ حرفی نمیزنن ماهایی که به مشگل خوردیم چیکار باید بکنیم؟ درصورتی که معلومه خودشون هم از اول احتمال میدادن که این مشکل پیش بیاد و اطلاعات بعضیها موجود نباشه و برای همین اون گزینه ی اعتراضو گذاشتن

خواهشا پیگیری کنین. هیچ جا هیچ راهنما و شفاف سازی براش وجود نداره و چیزی ننوشتن. تعداد دانشجوهایی که این مشکل براشون پیش اومده کم نیست