وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای این طرح میزان سوخت و اتلاف وقت را کاهش می‌دهد، همچنین به دلیل ارتباطات راهی این طرح ۱۴ استان کشور از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی رصبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر (چرمشهر-آبیک) که به همراه استاندار البرز انجام گرفت، با اشاره به این که یکی از طرح های بزرگ گره‌گشای ترافیک مردم تهران و البرز است، گفت: این پروژه در مدت زمان محدود و مقرر ۵ ساله و با صرف اعتباری بیش از ۷ هزار میلیارد اجرایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که این طرح در آستانه بهره برداری قرار دارد می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کند، افزود: این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی بازدید‌های مستمر و مداوم با حضور مسؤولان استانی و کشوری سعی در برطرف کردن مشکلاتی و کاستی‌های طرح داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که این آزادراه یکی ازطرح های متفاوت توسعه آزادراهی کشور به شمار می‌رود،گفت: طرح یاد شده که نخستین طرح ملی است که از ایده تا بهره برداری در یک دولت بوده است، با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

اسلامی با تأکید بر این که خود اتوبان آماده است و دسترسی‌ها نیز تکمیل شده است، افزود: نصب تجهیزات از جمله نیوجرسی، نصب علائم، پاکسازی‌ها باقیمانده است که تا روز افتتاح آماده خواهد شد.

اوگفت: اجرای این طرح میزان سوخت و اتلاف وقت را کاهش می‌دهد، همچنین به دلیل ارتباطات راهی این طرح ۱۴ استان کشور از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

اسلامی افزود: راندمان این طرح سالی ۲۰ درصد بود در حالی که در پروژه‌های مشابه راندمان ۳ تا ۵ درصد و در نهایت ۹ درصد بود، راندمان بالای طرح نشان می‌دهد که توان مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاه‌ها، توان مدیریتی کشور و اتحاد بخش خصوصی بسیار بالا است.

او زیر بار ترافیک رفتن این طرح را مساوی با کاهش بار ترافیک خسته کننده اتوبان تهران-کرج-قزوین برشمرد و گفت: این آزادراه در راه ابریشم و راه آزادراهی که از بازرگان شروع می‌شود و به مرز‌های افغانستان و ترکمنستان می‌رسد، قرار دارد، همچنین ارتباط با پنج آزادراه و بزرگراه شمالی و جنوبی کشور باعث می‌شود این آزادراه به یک قطعه استراتژیک و مؤثر در حمل و نقل و ترانزیت تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این آزادراه با ۵ آزادراه و بزرگراه شمالی و جنوبی کشور ارتباط دارد که تمامی این ویژگی‌ها آزادراه آبیک- چرمشهر را به یک قطعه استراتژیک در حمل و نقل و ترانزیت بدل می‌کند.

اسلامی افزود: در ابتدای فعالیت دولت ۲ هزار و ۱۰۰ آزادراه در کشور وجود داشت که با ادامه این روند و تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این آمار به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید؛ با این تفاسیر افزایش ۵۰ درصدی را به همراه داشته ایم.

انتهای پیام/ر  .ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۵۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
نظرم ثبت نشد در مورد آزاد راه غدیر نمیدونم چرا
آخرین اخبار