سپاهانی‌ها بازهم گل کاشتند / اصفهانی‌ها بربام والیبال نشسته بانوان

رقابت‌های والیبال نشسته بانوان در این فصل با چهارمین قهرمانی پیاپی سپاهان با شکست دادن ذوب آهن دیگر تیم اصفهانی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسابقات این فصل والیبال نشسته بانوان از ۱۰ دی‌ماه آغاز شد و بازی‌ها به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شدند. اولین دوره از ۳دوره این بازی‌ها نیز به‌میزبانی سپاهان و مشهد اجرا شد.

این رقابت‌ها درحالی برپا شد که هردو تیم اصفهانی از ۳بازیکن ملی‌پوش در زمین مسابقه بهره می‌بردند تا بتوانند به مقام قهرمانی برسند. نماینده‌های هرمزگان، همدان، به‌همراه سپاهان و ذوب آهن به دور آخر لیگ این فصل رسیدند.
دور نهایی این رقابت‌ها نیز ۲۶بهمن در سالن فدراسیون والیبال نشسته آغاز شد.

سپاهان و ذوب آهن دو باشگاه بزرگ ایران هستند که همیشه در تمامی رشته‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند و این مدعی بودن به والیبال نشسته نیز راه پیدا کرده است.

آن‌ها در والیبال نشسته برای رسیدن به جایگاه اول تلاش می‌کنند و این فصل هم دیدیم که با وجود شیوع کرونا بازهم آمادگی خودشان را حفظ کردند و به فینال رقابت‌ها صعود کردند تا هردو بربام والیبال نشسته ایران قرار بگیرند.

در نهایت در دربی اصفهان و در فینال این مسابقات تیم سپاهان با نتیجه ۳ بر ۲ با برتری برابر همشهری‌اش به چهارمین قهرمانی پیاپی خود دست پیدا کرد.

لیلا بریانیان سرمربی تیم والیبال نشسته بانوان ذوب آهن پس از کسب نایب‌قهرمانی این تیم در لیگ برتر گفت: تیم را برای قهرمانی بسته بودیم؛ اما باتوجه به شرایط کرونا تمرینات را دیرتر آغاز کردیم. به‌مدت یکسال هیچ فعالیتی انجام نداده بودیم بنابراین بازیکنان از نظر تاکتیکی و بدنی افت کرده بودند.

او افزود: تلاش کردیم در اردوی سوم تمامی بازیکنان را به مسابقات برسانیم و در نهایت توانستیم به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کنیم.

بریانیان درخصوص آینده این تیم گفت: از ماه آینده تیم را برای فصل جدید می‌بندیم و پس از پایان تعطیلات، تمرینات‌مان را آغاز خواهیم کرد تا فصل آینده برای قهرمانی بجنگیم.

تیم ذوب آهن ۲دوره قهرمان و ۳دوره نایب‌قهرمان لیگ برتر شده است. همچنین آن‌ها سال گذشته در جایگاه سوم قرار گرفتند.
ذوبی‌ها می‌توانند با تقویت تیم خود برای فصل بعد هم قدرتی در والیبال نشسته بانوان باشند.

صدیقه اشتری سرمربی تیم والیبال نشسته سپاهان اصفهان پس از قهرمانی تیمش با شکستن ذوب آهن در لیگ برتر گفت: ۱۰ روز قبل از شروع مسابقات به اردو رفتیم، بچه‌ها خوب خودشان را به شرایط بازی رساندند.

او درخصوص تاثیر کرونا روی شرایط تیم اظهار داشت: بازیکنان ۷۲ ساعت پیش از مسابقات تست می‌دادند، این تست، استرس بازیکن و مربیان را دوچندان می‌کرد، اما خداروشکر هیچکدام از بچه‌ها درگیر این ویروس نشدند.

اشتری با اشاره به سطح والیبال نشسته و حریف فینالیست تیم سپاهان خاطرنشان کرد:  و سطح تیم‌های والیبال نشسته به‌خاطر محدودیت بازیکنان به‌گونه‌ای‌ست که سبک بازی تیم‌ها همیشه مشخص است.

او افزود: در بازی فینال با اینکه حدس می‌زدیم نتیجه به‌راحتی به نفع ما تمام شود، اما بازی سختی انجام دادیم و ذوبی‌ها ۲ست را برنده شدند و روی نتیجه بازی تاثیر گذاشتند. در آستانه شکست بودیم، اما با تلاش بازیکنان و غیرت‌شان پیروز شدیم.

اشتری این قهرمانی را به سپاهان و مدیرعامل این تیم تقدیم کرد و گفت: حفظ قهرمانی از خود قهرمانی سخت‌تر است، این قهرمانی متعلق به باشگاه بزرگ سپاهان و مدیرعامل مردمی محمدرضا ساکت است،کسی که همیشه جویای وضعیت تیم بوده و دلگرمی ما بودند

او در پایان از قول مدیرعامل سپاهان صحبت کرد و افزود: آقای ساکت قول داد درصورت کسب چهارمین قهرمانی پیاپی تیم را به رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا اعزام کنند

در نهایت در دربی اصفهان و در فینال این مسابقات تیم سپاهان با نتیجه ۳ بر ۲ با برتری برابر همشهری‌اش به چهارمین قهرمانی پیاپی خود دست پیدا کرد.
سپاهانی‌ها در دور اول تجهیزات پزشکی آمل و ذوب آهن را شکست دادند.
سپاهان با این قهرمانی مقتدرانه به چهارمین قهرمانی پیاپی خود در رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته دست پیدا کرد و حالا آن‌ها برای رقابت‌های بزرگ‌تر مانند بازی‌های آسیایی آماده خواهند شد.
این‌بار طلایی‌پوشان والیبال نشسته تلاش می‌کنند تا با عزم جدی و تلاش فراوان بتوانند بر بام آسیا بایستند و افتخاری دیگر برای سپاهان، اصفهان و ایران به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.