مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از ارتقای توان عملیاتی بندر امام در تخلیه کالا‌های اساسی با افزودن ۵ دستگاه تخلیه و بارگیری خبر داد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با افزودن ۵ دستگاه تجهیز پرقدرت و پیشرفته تخلیه و بارگیری، توان عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) به طور چشمگیری افزایش یافت و رکورد کم‌سابقه‌ای در تخلیه کالا‌های اساسی به دست آمد.

او با اشاره به پیوستن ۴ دستگاه مکنده پیشرفته با سرعت ۶٠٠ تن بر ساعت و یک دستگاه جرثقیل ٨٠ تنی به ناوگان تجهیزات استراتژیک مجتمع بندری امام خمینی (ره) افزود: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی کاملا فنی و تخصصی برای اپراتور‌های تجهیزات یاد شده که از تحصیلات مهندسی در رشته‌های الکترونیک و مکانیک برخوردار بودند، کارگروه‌های ویژه به منظور نگهداری تجهیزات جدید به روش‌های روز جهان تشکیل شد.

دریس اظهار کرد: این تجهیزات استراتژیک از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با هدف تسهیل و تسریع در فرآیند تخلیه، خروج و انتقال ایمن کالا‌های اساسی به مبادی مصرف تأمین شده است که نشان از اهتمام مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی به جایگاه و نقش برجسته‌ی بندرامام خمینی (ره) در زنجیره تأمین کالا دارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) بیان داشت: کسب رکورد کم‌سابقه اخیر تخلیه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در بازه‌ی زمانی یک ماهه، اثربخشی کارکرد تجهیزات یاد شده را در ارتقای توان تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی آشکار می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.