مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در ۹ ماه امسال از ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فراتر رفت.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در ۹ ماه امسال گفت: حدود ۱۴ میلیون تن کالا تخلیه و بیش از ۵ میلیون تن نیز در مدت مذکور در این مجتمع بندری بارگیری شده است.

او در ادامه با اشاره به بارگیری ۶ میلیون و ۸۳۷ هزار تن کالای نفتی طی این مدت افزود: بیش از ۱۸ میلیون تن کالای غیرنفتی در پایانه‌های متعدد و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پر قدرت این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده، همچنین میزان تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری بیش از ۹۲ هزار TEU معادل ۸۹۵ هزار تن ثبت شده است که رشدی ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

براساس این گزارش؛ همجواری مجتمع بندری امام خمینی (ره) با صنایع بزرگ پتروشیمی و ایجاد کرویدور مشترک با هدف تسریع انتقال کالا از صنایع موجب شده تا زمینه مساعدی برای رشد بارگیری محصولات پتروشیمی و هم افزایی بندر و صنایع تولیدی فراهم شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.