مدیریت اجرایی شهر چابهار و مناطق اطراف آن به منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: یک سال از تصویب قانون توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار به‌عنوان مهمترین نیاز و پیش‌شرط اصلی توسعه در سواحل مکران، گذشته است تا با آزاد کردن ظرفیت‌های بزرگترین بندر اقیانوسی ایران، شاهد توسعه شرق کشور باشیم.

مرتضی بانک افزود: حجم سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه آزاد چابهار فزونی یافته که حاکی از فراهم شدن بستر توسعه و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: منطقه آزاد چابهار با زیرساخت‌ها و داشتن مرز هوایی، زمینی و دریایی برای توسعه کل استان و منطقه نقش آفرینی می‌کند.

موهبتی تاکید کرد: باید شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد تا فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در این منطقه مهم افزایش یابد.
او افزود: برای توسعه بندر چابهار یک میلیارد دلار هزینه شده و ۱۶ کارگاه عمرانی در حال کار است و ۶ کارگاه دیگر هم اضافه خواهد شد.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار نیز گفت: این واگذاری بار حقوقی و مسئولیت سنگینی را بر عهده سازمان منطقه آزاد گذاشته که بدون همراهی سازمان‌های دست‌اندرکار در منطقه آزاد چابهار امکان پذیر نیست.

کردی افزود: پارسال با همراهی استاندار، امکان استقرار ادارات و بسیاری از امور در منطقه آزاد چابهار تسهیل شده است.

همچنین از سامانه هوشمند شهرسازی " زیما " در منطقه آزاد چابهار با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور رونمایی شد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سامانه، یک سامانه اختصاصی است که با هدف شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرسازی، هوشمند کردن خدمات شهری، مدیریت و نظارت هوشمند بر فرآیند واگذاری در منطقه آزاد طراحی و اجرا شده است.

اسدی افزود: سامانه هوشمند زیما را شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند داخلی طراحی کرده اند که با توجه به قوانین منطقه آزاد چابهار بومی‌سازی شده است.

همچنین دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در بازدید از طرح شبکه توزیع آب روستای تیس چابهار گفت: ۸۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به این روستا هزینه می‌شود.

بانک افزود: حفاری‌ها، احداث مخازن بتنی به ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب، ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و توزیع آب در مجموع به ۷۰ کیلومتر از عمده عملیات در حال اجرای طرح آبرسانی به روستای تیس است.

او گفت: خانه امید روستای کُمب چابهار هم با مشارکت مالی سازمان منطقه آزاد چابهار و موسسه خیریه دکتر مجتهدی به نمایندگی از ۳۳ خانه امید روستایی در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری با پوشش خدمات به ۱۴۰ روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار