صالحی عمران گفت: دانش آموختگان ما به هیچ عنوان قرار نیست وارد پست‌های اداری شوند.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: اشتغال پذیری دانشجویان یکی از بحث‌های بسیار مهم در آموزش عالی و آموزش‌های عالی مهارتی است.

او افزود: دانشگاه‌های آموزش عالی مهارتی باید برنامه‌ای را به دانشجویان ارائه کنند تا منجر به اشتغال فارغ التحصیلان و ارتقای بهره وری نیرو‌های کار جامعه شوند و در نهایت بتوانند رشد تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی کشور را شامل شود.

صالحی عمران تصریح کرد: پرورش دانشجویان مهارت محور، نکته‌ای است که در تمام بحث‌ها و سیاست‌گزاری‌های حرفه‌ای و شغلی نوشته می‌شوند.

او با بیان اینکه سرفصل دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیاز حرفه‌ای و شغلی جامعه است، تاکید کرد: رویکرد برنامه‌های آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبتنی بر نیاز بازار کار است و متناسب با آن تمامی رشته‌ها تعریف می‌شوند، همچنین تمامی برنامه‌ها بر اساس شایستگی‌های حرفه‌ای و شغلی نوشته می‌شوند تا فارغ التحصیلان از نظر اشتغال در جامعه دچار مشکل نشوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: یکی از سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که دانش آموختگان ما به هیچ عنوان قرار نیست وارد پست‌های اداری شوند، بلکه بحث اشتغال، کارآفرینی و ایجاد کسب و کار برای ما مهم است.

صالحی عمران مطرح کرد: مطابق رصد و نگرشی که از دانشجویان ورودی ۹۳ یا ۹۴ انجام می‌شود به این نتیجه دست یافته ایم که در برخی از رشته‌ها با آمار ۶۴ درصد و برخی رشته‌های دیگر مانند نوآوری یا نیروی دریایی با آمار ۱۰۰ درصد وارد بازار کار می‌شوند، اما به صورت میانگین اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۶۴ درصد است.

او در پایان یادآوری کرد: دغدغه اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشتغال، کسب و کار و رشد اقتصادی است که توانسته به عنوان دانشگاه ماموریت گرا به بیشتر وظایف خود عمل کند.


بیشتر بخوانید


انتهای یپام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.