کنکور سراسری با معایب بسیار هر سال برگزار می‌شود که به تازگی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر از برخی اصلاحات در آزمون ۱۴۰۱ داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور سراسری از سال ۱۳۴۸ در کشور شروع شد و حالا در آستانه ۵۲ ساله شدن روز به روز بر مشکلات آن افزوده می‌شود. مشکلاتی که باعث شده والدین دانش آموزان تا گذشتن فرزندشان از سد کنکور چندین سال غرق در نگرانی شوند، دانش آموزان سال‌های دلهره آوری را بگذرانند، انتقادات به نحوه جذب دانشجو به این شیوه  بالا بگیرد و همگان متفق القول شوند که کنکور و تعیین سرنوشت دانش آموز در ۴ ساعت رویه‌ای معیوب است.

اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماه‌های اخیر درصدد برآمد این نواقص را برطرف کند که با دعوت از متخصصان و دانشگاهیان و در طی جلساتی که برگزار شد «ساماندهی کنکور» را آغاز کرد. در ابتدا مقرر بود این شورا ۸ سیاست برای اصلاح کنکور اجرایی کند که در نهایت ۵ سیاست را مصوب کرد.  

کنکور

سیاست یک: جدا شدن سنجش از پذیرش و برگزار شدن کنکور بیش از یک بار در سال

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سیاست اول برای ساماندهی کنکور جدا شدن فرآیند سنجش از پذیرش در کنکور است. در این طرح داوطلب بعد از برگزاری کنکور پذیرش شده و نمره و رتبه فرد هم مشخص می‌شود.

او افزود: جدا بودن سنجش از پذیرش یعنی سطح و رتبه علمی فرد جدا می‌شود و بر اساس یک پیشنهاد، این رتبه تا یک بازه زمانی مثلاً ۲ ساله معتبر است تا فرد بتواند با آزادی عمل بیشتری برای انتخاب رشته و دانشگاه اقدام کند. همچنین برای پرهیز از جنگ روانی که در دوران کنکور رخ می‌دهد، بر برگزاری بیش از یک بار آزمون در سال تاکید شد؛ البته علاقه داریم تعداد بیشتری امتحان برگزار شود، اما حداقل ۲ بار در سال پیشنهاد شد.


بیشتر بخوانید


کبگانیان افزود: در کنکور فعلی یا بهتر است بگوییم مسابقه‌ای که با مشترک بودن سنجش و پذیرش توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، داوطلب بعد از قبولی در آزمون بلافاصله با رتبه کسب کرده در کنکور پذیرش هم می‌شود.  با جدا شدن طرح سنجش از پذیرش علاوه بر رتبه فرد در کنکور سطح علمی و رتبه علمی طی فرآیندی تعیین می‌شود و نتیجه عمل هر فردی در کنکور باید قابل مقایسه باشد. در این طرح اجتناب از ارزیابی محفوظات و اندازه گیری عمق یادگیری داوطلبان در کنکور مورد بررسی و تاکید قرار گرفت و در برخی از زمینه‌ها داشتن کف نمره در کنکور نیز پیشنهاد داده شد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر روی این امر بحث شد که سیاست سنجش تک بعدی و مسابقه‌ای در کنکور کنار گذاشته شود و سنجش به سمت سطوح بالای شناختی پیش برود و از محفوظات فاصله پیدا کنیم و حفظ محوری اصلاح شود، تا بتوانیم خلاقیت و عمق یادگیری را بررسی کنیم.

کنکور99

سیاست دو: تأثیر سوابق تحصیلی سال آخر دانش آموزان در کنکور ۶۰ درصد می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: سیاست پیشنهادی در مورد پذیرش و جدا شدن آن از سنجش بود که در این خصوص در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث شد، بر استفاده از سابقه تحصیلی به مقدار کافی تاکید شد و عددی که برای سابقه تحصیلی پیشنهاد شد ۶۰ درصد بود. علاوه بر این سوالات باید استاندارد باشد. اگر امسال دانش آموزی رتبه و معدلی کسب کرد باید بتواند دو تا سه سال از آن استفاده کند.  نتیجه کنکور باید تا یک مدتی قابل اتکا باشد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در سیاست دوم ساماندهی کنکور تصویب شد حداقل ۶۰ درصد به سابقه تحصیلی و عمق یادگیری این امر تخصیص داده می‌شود، آزمون تخصصی که همان آزمون سراسری کنکور است نیز ۴۰ درصد نقش خواهد داشت. بخشی هم به ارزشیابی و اندازه گیری استعداد، هوش و شخصیت شناسی اختصاص داده شد. در مجموع سیاست دوم به این صورت جمع بندی شد که، ملاک پذیرش داوطلبان مشتمل بر نتایج سابقه تحصیلی یادگیری، مطالب دروس و عمق یادگیری، آزمون سنجش تکمیلی تخصصی (کنکور سابق) و آزمون هوش و استعداد با ویژگی‌های زیر خواهد بود. سوابق تحصیلی سال آخر دانش آموزان به میزان حداقل ۶۰ درصد از معیار پذیرش و آزمون تخصصی تکمیلی به میزان حداکثر ۴۰ درصد معیار پذیرش خواهد بود.

سیاست سه:  پذیرش دانشجویان دوره کاردانی بر اساس سوابق تحصیلی

بر اساس  سیاست شماره سه، پذیرش تمام دانشجویان در دوره‌های کاردانی پیوسته دانشگاه‌ها صرفا از طریق سوابق تحصیلی انجام خواهد شد. متقاضیان تحصیل در دوره کاردانی در مواردی با مشکلاتی رو به رو شده بودند و علاوه بر اینکه در هنرستان‌هایی تحصیل کرده بودند، در کنکور هم باید شرکت می‌کردند و چند دانشگاه مثل دانشگاه آزاد  اسلامی و  دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ورود این افراد به کاردانی پیوسته، شرط شرکت در کنکور را گذاشته بودند،  بر این اساس تصویب کردیم که پذیرش این دانشجویان فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام شود. این به معنای رها شدن سوابق نیست، بلکه سوابق تحصیلی جایگاه مهم خود را دارد، اما از کنکور مستثنی شد.

آزمون

سیاست چهار: جلوگیری از تبلیغات بی حد و حصر موسسات کنکوری

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در این باره گفت: سیاست شماره ۴ آسیب بسیار مهمی بود که این مسئله چندین بار پیش از این از سوی رییس محترم مجلس به مقام معظم رهبری گزارش شده بود. ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغات بی حد و حصر شرکت‌ها و موسسات و آموزشکده‌های کنکور بدون مجوز از سوی  رسانه‌ها باید متوقف شود.


بیشتر بخوانید


کبگانیان تصریح کرد: به منظور برقراری محیط مناسب تحصیلی و جلوگیری از سوء استفاده از محیط مدارس، دانشگاه‌ها و احساسات خانواده‌ها برای کسب درآمد‌های سودجویانه، لازم است کلیه امور تبلیغاتی مربوط به فعالیت‌های آموزشی و کمک آموزشی این موسسات به‌صورت حضوری، مکتوب و مجازی در رسانه‌های عمومی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش باشد.

او گفت: فعلا این سیاست‌ها معطوف به مقطع کارشناسی است یعنی شامل خروجی‌های مدارس وزارت آموزش و پرورش می‌شود و این موسسات باید برای تبلیغات از آموزش و پرورش مجوز داشته باشند و ما برای سایر مقاطع مرجع صدور مجوز و نظارت بر آن‌ها را تعیین خواهیم کرد.

کبگانیان با تاکید بر اینکه این مصوبه معطوف به دوره کارشناسی است، اضافه کرد: به همین دلیل مسئول صدور مجوز را آموزش و پرورش اعلام کردیم و مسئولیت نظارت، ارزیابی و پاسخگویی به فعالیت‌های غیرمجاز موسسات برعهده این وزارتخانه که مجوز فعالیت آن موسسه را صادر کرده است، خواهد بود. بر همین اساس رسانه‌ها موظف هستند که تمام فعالیت‌های تبلیغی موسسات آموزشی و کمک آموزشی بدون مجوز از آموزش و پرورش را ممنوع و متوقف کنند.

سیاست پنجم: پذیرش پزشکی از لیسانس  در رشته های پزشکی

 سیاست بعدی در رابطه با رشته‌های پزشکی تصویب شد. با توجه به اینکه توزیع نامتعارف داوطلبان در رشته‌های مختلف و استعداد‌های مختلف داوطلبان، انواع مختلف هوش‌ها در رشته‌های مختلف نیاز است. در حال حاضر خانواده‌ها اطلاعات کمی از هدایت تحصیلی و رشته‌ها دارند که خود آسیب جدی وارد کرده است. در این جلسه سیاست پیشنهادی مبنی بر اینکه درصدی از کل پذیرش رشته‌های پزشکی با اولویت دانشگاه‌های برتر از مقطع کارشناسی وارد رشته‌های پزشکی شوند، به تصویب رسید؛ که بر این اساس متقاضیان می‌توانند از دوره کارشناسی یکی از رشته‌های علوم پایه، علوم پزشکی یا مهندسی وارد دکتری حرفه‌ای پزشکی شوند.

تست

سیاست‌های ساماندهی کنکور چه زمانی عملیاتی می شوند؟

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ‌اعمال این سیاست مربوط به سال‌های بعد از کنکور ۱۴۰۰ است و هنوز زمان اعمال آن‌ها اعلام نشده است و داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

 کبگانیان اضافه کرد: بعد از نهایی شدن این موضوع که فعلاً در قالب طرح در حال بررسی است، فاصله زمانی حداقل یک ساله را برای خانواده‌ها و داوطلبان کنکور خواهیم گذاشت تا بتوانند خودشان را با سیاست‌های جدید تطبیق دهند. مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده است که اگر براساس سیاست‌های ساماندهی کنکور، مصوبه قانونی مورد نیاز بود همکاری‌های لازم صورت گیرد.

سیاست‌های ساماندهی کنکور نیازمند تصویب در صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور سران قوا و همچنین مجلس شورای اسلامی است. این سیاست ها به این معنی نیست که کنکور حذف شود بلکه داوطلبان باز هم کنکور خواهند داشت، اما شکل و نوع آن تغییر خواهد کرد و سوابق تحصیلی با همکاری وزارت آموزش و پرورش در این روند و در پذیرش و سنجش نقش خواهد داشت. بعد از تصویب این سیاست ها زمان اجرایی شدن آن هم اعلام می شود تا داوطلبان بتوانند فرصت لازم برای ثبت نام را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
M.y
۱۵:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اصلا چرا تأثیر معدل حذف بشه کلا باید کنکور رو حذف کنن من واقعا عصبی شدم انقدر به کنکورفکر کردم
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۱۸:۰۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ای بابا شما درصد ایثارگر وجانبازی رو بزارین کنار تاثیر معدلم کلا حذف کنید اینطوری میگم عدالت رعایت شد
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۱۵:۳۲ ۱۲ دی ۱۴۰۰
آیا با داشتن لیسانس منابع طبیعی می شود رشته پزشکی خواند
Japan
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۲ تير ۱۴۰۰
بخدا ناعدالتیه این طرح جدید . کنکور همین طور که هست باید بمونه و بجای این تغییرات بهتر به بهبود سطح آموزشی در سال های قبل بپردازن کتاب های درسی رو تصحیح کنند . باعث تاسفه اگه طرح جدید اجرا بشه . شکستن نظام اموزشی رو شاهد خواهیم بود و افت سطح و فضای دانشگاهی .
United States of America
nazia
۱۳:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
حتی اگه بخوان این طرحو اجرایی کنن باید بزارنش برای دو سه سال بعد..چون با این شرایط کرونا و امتحانای مجازی دانش آموزا خیلی ضربه خوردن بخصوص دوازدهمی ها ...الان بیشتر دوازدمی ها روی کنکور ۱۴۰۱ تمرکز کردن چون واقعا نتونستن با این همه فشارو استرس درس بخونن
United States of America
gh
۱۳:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بابا هر سال میان ی طرح پیشنهاد میدن...بابا ب کنکور دست نزنید لطفا
United States of America
nazanin
۱۲:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
تو رو خدا بزارین کنکور همینجوری بمونه...بیشتر از این خرابش نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۱:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بهترین راه برگزاری کنکور دو بار در ساله بقیه اش بی عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی فخرایی
۰۸:۱۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اگر انجامش بدن خوبه چون اگر تو یه سال حتی بخونی که جونت بالا بیاد اونایی که درصد جانبازی و... دارن بازم حق بقیه ی دانش‌آموزان و میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
خیانت و ظلم آشکار دیگر باید چگونه باشد.دیگر بس است .بازی با روح و روان دانش آموزان بی بضاعت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
حالا جالبه اگ کنکور ۱۴۰۱ حذف بشه واسه اونای که نتونستن ۱۴۰۰ قبول بشن خواستن ۱۴۰۱ کنکور بدن واسه اونا هم بر اساس ۶۰ درصد حساب میشه :/
Iran (Islamic Republic of)
M.p
۰۰:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
به جای تاثیر سوابق تحصیلی به میزان ۶۰٪، یکی سهمیه های ایثارگران رو بردارید و اگه واقعا راست میگید که میخواهید کفه عدالت سنگین تر بشه، زمان آزمون کنکور رو افزایش بدید چون من فقط نیستم خیلی ها مثل من هستن که قربانی زمانبندی درس های کنکور شدن درحالی که واقعا درس هارو عمقی فهمیدن. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
جان مادرتون معدل رو تاثیر قطعی نکنید بابا
من سال 90 دیپلم گرفتم اونموقع نمیفهمیدم باید درس بخونم. حالا فهمیدم.
با این طرح معدل قطعی اصلا شانسی ندارم.
Germany
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
باید از همین الان با ایجاد کمپین لغو تاثیر قطعی معدل جلوی فاجعه رو گرفت همه باهم برای ایجاد عدالت میتونیم مانع ظلم وبی عدالتی گسترده بشیم ودانشگاه رفتن وزتبه برتر بودن حق هر داوطلب هست با طرح ظالمانه وعیر عقلانی آینده رو از بچه های مناطق محروم نگیرید
نه به تاثیر قطعی معدل
نه به ظلم بزرگ
آینده رو از بچه های مناطق محروم نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
شاید باورتون نشه ما تو شیراز منطقه متوسط شهر اینترنت انقدر ضعیف بود و قطع و وصل میشد مجازی درست نفهمیدیم شرط معدل نهایی ۶۰ در صد رو بردارید شاید بعضی روستاها از بعضی مناطق شهر هم بهتر اینترنت خط بده توی این کرونا شرط معدل ۶۰ درصد مثل تیر ناحق می مونه باشگاه نظرات ما رو به مجلسی ها برسونید که ۹۰ در صد مخالفیم
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۷:۴۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
هرچه سریعتر این سیاست ها را اجرایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۶:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا نظر من رو نشون نمیدین ؟؟؟ بابا توی نهایی دوازدهم به طرز شدیدی تقلب هست اینو دیگه همه میدونن...و چند هزار معدل 20 و 19 ... یعنی کسی که معدل 18 گرفته کلا باید فکر رسیدن به رشته و دانشگاه خوب رو از سرش بیرون کنه چه برسه به کسی مثل رستگار رحمانی که معدل 11 داشت و رتبه 1 کشور شد ... بعد میخواین کنکور که یک مقدار عادلانس رو چند ساله مدام میخواین حذف کنین
از این همه وارد کردن استرس به بچه های مردم خسته نشدین ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
آفرین شاید یکی امسال مثل رستگار رحمانی که امکانات نداشت به فضای مجازی دسترسی نداشته باشه معدلش مثلا ۱۲ بشه میتونه سال دیگه بخونه حتی تک رقمی بشه ولی با شرط معدل تا ابد رشته درست حسابی قبول نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام واقعا از باشگاه خبرنگاران جوان می خوام همه ی این حرف ها رو به گوش مسعولین آموزش پرورش برسونید حرف همه این بچه ها درسته ما میگیم سهمیه ها رو حذف کنید میروید ۶۰درصد اضافه میکنید شما با این نظام آموزشی با زندگی و آینده یک فرد یا انسان دارین بازی می‌کنید یک بچه که همه‌ی آرزوهاشو جمع کرده واسه این که دکتر بشه دوازده سال درس خونده بعد بهش بگن سهمیه تکمیل شده آتیش میگیره یه فکری بکنید ممنون و سپاس
Iran (Islamic Republic of)
مریم احمدی
۱۰:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
من که معلمام در به در دنباله راه میگردن که نمره ازمون کم کنن تو همین آنلاین درس خوندن
بعدشم مدرسه هایی که من میشناسم جنبه اینکارو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
پس کی قراره سهمیه ها حذف بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نیکرو
۰۳:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
کنکور لیسانس و کنکور دکترا سالی دو بار برگزار گردد
دوره لیسانس ۵ سال و دوره دکترا هم ۵ سال باشد
سوابق تحصیلی هیچ تاثیری در کنکور نداشته باشد
در کنکور لیسانس از هر ده نفر پنج نفر قبول شوند در کنکور دکترا از هر ده نفر یک نفر
تحصیل رایگان شود
دانشگاه ها ادغام شوند
سهمیه ها حذف شود
دانشجویان در استان خود تحصیل کنند
لیسانس ها در مرکز شهرستان محل اقامت
دکترا در مرکز استان محل اقامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
تنها کاری که میتونین برای ارامش ما دانش اموزان که وافعا نگران ایندمون هستیم بکنید اینه که اون سهمیه هارو حذف کنید اخه انصافا گناه ما چیه پدرمون شهید نشده یا تو خانوادمون شهید نیست بنظرتون شهدا خودشون راضی هستن که بچشون حق بقیه رو ضایع کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
واقعا کع هی استرس هی استرس خواهشا نظر ندید دیگه ۶۰درصد اگه از امتحانای پایانی باشع حالا یه چیزی ولی بررسی سه سال سوالات هر مدرسه با مدرسه دیگه به نظرتون تفاوت نداره؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
امتحان نهایی نه اینترنت ما قطع و وصل میشد من امسال از دوازدهم هیچی نفهمیدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
واقعا باید تاسف خورد برای مسوولان بی کفایت به جای درست کردن همه چیز رو خراب کردن و میکنن وقتی عده ای بی سواد مدیریت نظام آموزشی رو برعهده گرفتن نتیجه میشه همین بی عدالتی ها و بی تدبیری ها
Iran (Islamic Republic of)
گل پسر
۲۲:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
بابا چه خبره... 60 درصد تاثیر قطعی برای امتحان هایی که حتی توی نهایی هم پر تقلب هست... به نظر ما کنکوری ها ۳۰ درصد مثبت هم زیاده با این همه تقلب نهایی اون وقت میخوان قطعی کنن... سر امتحان نهایی راحت میشه گوشی برد و تقلب کرد
Iran (Islamic Republic of)
یک دانش اموز
۲۲:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
کمره دانش اموزی که تو روستاس یا تویه مدارس پایین تحصیل میکنه رو دارین میشکنین ..حالا هم این ۶۰درصد .واقعا معلوم نیست دارین اوضاع رو درست میکنین یا خراااااب تر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
انوقت همه می رن مدارس غیر دولتی با یکم پول معدلشونو می برن بالا ،اخه بعضی ها هم تو مادرس نمونه دولتی و تیز هوشان درس می خون که نمره هرکس واقعیه انوقت این وسط یه سری هم تو مدارس غیر دولتی درس می‌ خونن که چون پدراشون پول داره معدلشونم می ره بالا ودر تهایت کسی دکتر می شن که حتی چپو راست خودشونو به زور تشخیص می دن
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۲۰:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
تب پزشکی جامعه رو برداشته و باعث این رقابت شدید تو کنکور شده و هر روزم قوانین بیخود در زمینه کنکور زیاد میشه ولی متاسفانه به عنوان یه پزشک دارم بهتون میگم این رشته پر از مشکلاته درآمد یه پزشک چیزی نیس که فک میکنین یه مثلی هست که میگه داخلمون خودمونو میسوزونه بیرونمون بقیه رو پزشکی تو شرایط الان مملکت دقیقا مصداق این قضیه اس.
هرکی میخواد وارد این کار بشه براش آرزوی موفقیت میکنم ولی مطمئنا بعد فارغ التحصیلی خودش متوجه شرایط خواهد شد و شاید اون موقع افسوس عمر از دست رفته رو بخوره
Iran (Islamic Republic of)
z1000
۱۸:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
60درصد توی مدارس غیر انتفایی کیلویی نمره میدن البته بقیه مدارسم آنچنان دقیق نمره نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ا.ک
۱۷:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
من خودم بچه روستام اینترنت اینجا هم ضعیفه ونمیتونم خوب درکلاس ها شرکت کنم حداقل واسه اونهایی که درشهر اند۶۰ درصد معدل رو قرار بدین نه واسه روستایی ها که امکانات کمی دارن به خدا بی انصافیه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۶:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
اگه واقعا میخواین به کنکوریها کمک کنید باید سهمیه ها رو حذف کنید .... این تصمیم گیریهای عجولانه فقط باعث خراب کردن آینده بچه هاست ..... آمادگی برای کنکور دادن کار یه روز و دو روز نیست ... سه سال آخر واقعا باید درس خوند و هزینه کرد بعد شما براحتی با یه تصمیم غلط تمام زحماتشون به باد میدید ...
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۶:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
اگه واقعا میخواین به کنکوریها کمک کنید باید سهمیه ها رو حذف کنید .... این تصمیم گیریهای عجولانه فقط باعث خراب کردن آینده بچه هاست ..... آمادگی برای کنکور دادن کار یه روز و دو روز نیست ... سه سال آخر واقعا باید درس خوند و هزینه کرد بعد شما براحتی با یه تصمیم غلط تمام زحماتشون به باد میدید ...
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۶:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
اگه واقعا میخواین به کنکوریها کمک کنید باید سهمیه ها رو حذف کنید .... این تصمیم گیریهای عجولانه فقط باعث خراب کردن آینده بچه هاست ..... آمادگی برای کنکور دادن کار یه روز و دو روز نیست ... سه سال آخر واقعا باید درس خوند و هزینه کرد بعد شما براحتی با یه تصمیم غلط تمام زحماتشون به باد میدید ...
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا حبیبی
۱۷:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
اصلا شاید یکی دردوران کرونا که قرار داریم درروستا باشه نتونه به اینترنت دسترسی داشته باشه ونمراتش بیاد پایین ودرکنکور بتونه رتبه ۲رقمی بیاره وقتی میگین ۶۰ درصد معدل تاثیر داره بی انصافیه باید بعد کردنا این کاررو بکنین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
بمولا علی یه کاری نمیکنین که عاقلانه باشه کرم میریزین فقط درست نمیتونین بکنین شرایطو بد تر نکنین
والا
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
به نظرم بهتره تاثیر معدل کمتر از ۶۰ درصد باشه.وراهکاری بیندیشید که تمرکز روی هوش وتوانائیهای فردی باشه . تا دانش آموز بر اساس استعداد و توانایی خود وارد دانشگاه شود.
متاسفانه بی توجهی به این جنبه باعث شده ،با انتخاب رشته ی نامناسب بعد از مدتی دانشجو ناامید وخسته بشه و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
ما باید به کی التماس کنیم که این همه استرس به ما ندن
این ازوضع درس دادن در زمان کرونا و عدالت اموزشی الان من 1401 کنکور دارم از الان دلهوره دارم ک چکار باید بکنم سوابق تحصیلی 60 درصد یا خدا چه خبره اخه مدارس تیز هوشان و نمونه کل رتبه ها رو میگرین اون وقت چه جایی واسه یه کنکوری از قشر فقیر میمونه اون کسی که از قشر فقیر و متوسط هست چه امیدی میتونه داشته باشه خواشا به گوش مسعولین برس
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۰۸:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام .منم 1401 کنکور دارم،به عنوان کسی که از کلاس 7ام تا الان تیزهوشان بوده بهتون میگم نمره اوردن اونجا به مراتب سخت تر از مدارس دیگست،اصلا اینجوری نیست که فکر می کنید مثلا ما قبل کرونا امتحان ریاضی می دادیم نمرات از 2 بود تا 18 تازه رشتمونم ریاضیه.به نظر من بهترین کار حذف سهمیه هاست،آیا واقعا کسی که پدرش در راه وطن جنگیده و شهید شده،از نظر علمی چند برابر قوی تر میشه ؟؟؟بعد همون شخص مثلا دکتر بشه و جون افراد بیفته دستش.اگر چه که واقعا اونها هم نیاز به کمک دارن ولی نمیشه تو کنکور بهشون سهمیه داد.
در کل سهمیه باید از کنکور حذف بشه .
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۳:۴۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
تاثیر ۶۰ درصدی معدل!!!!!
میزان تقلب تو کنکور رو با تقلب تو امتحان نهایی مقایسه کنید بعد هم یه فاتحه برای اموزش و پرورش و اینده ایران عزیز بفرستید.

(یه کنکوری نه تنها کتاب بلکه از منابع دیگه هم استفاده میکنه تا به یه سطح بالا از دانش برسه که بتونه تو حداکثر ۲ دقیقه سوالات کنکور رو حل کنه ولی واسه امتحان پایانی حتی اگه یکی فقط چند ساعت درس بخونه به راحتی نمره خوبی می گیره(حتی بدون تقلب) چون سطح سوالات پایانی پایین تر از کنکور هست ، از همین میشه نتیجه گرفت که افرادی بیشتری با سطح دانش پایین وارد دانشگاه ها میشن و نتیجش...)
Iran (Islamic Republic of)
ممد ممدیان
۱۱:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
همین باعث ایجاد رانت کنکور .تکیه بر دروس بی فایده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
کنکور باشه تاثیر براساس سوابق اونم 60% نباشه افتضاح هست اما سالی 2بار کنکور برگزار شه فکر خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۳:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
بی زحمت همین کنکور رو برگزار کنید با ۶۰ درصد فکر اوت دولتیا رو بکنید با این همه تیز هوشان و غیر دولتی چیزی میمونه برای ما؟؟؟
بعدشم سوالات ۱۲ هم که هر سال تو همه گروها پخشه و ۱۴۰۱ هم امیدواریم مثل چند سال قبل باشه شما سعی کنید این همه سهمیه و صندلی خریدن رو کم کنید این کارو نکنید ۹۰ درصد مخالفن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
میخواید کاری کنکین که بچه مایه دار قبول بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دقیقااا
Iran (Islamic Republic of)
pku
۱۲:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام خواهش میکنم به جای اینکه بیاید طرح حذف کنکور و ....بدید برید سهمیه های نا عادلانه کنکورو درست کنید یکی که داره تو کم امکانات ترین نقطه کشور درس میخونه و تنها امیدش کنکور و تاثیر مثبت معدله چرا باید استعدادشو زیر خاک ببرید؟همین کنکور میتونه با تاثیر ۳۰ درصد مثبت معدل میتونه استعداد هارو جدا کنه به شرطی که هزار نوع سهمیه نباشه و فقط همون مناطق باشه شما برای اون فکری بکنید ما هزاران تا دانش آموز داریم معدل کتبی نهاییشون بیستع در صورتی که تقلب کردن بهشون نمره دادن و امتحان نهایی یه نظام قدیم با یه نظام جدید سختی و اسونیش سال به سال متفاوته این کجاش عادلانه هست حداقل میخواین طرح بگید طرحی بگید ک دهم و یازدهم و دوازدهم نهایی باشه کنترل تقلب امتحان بکنید ببینم اصلا می تونید کل کشور و از این پارتی بازی ها دور کنید بعد بیاید بگید ۶۰ درصد فقط دوازدهم اونم قطعی تورو خدا مسئولین یکم فکر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
بابا سوالات امتحان نهایی که هر سال لو میره تاثیر سی در صد خوبه بیشترش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
الف.چ
۱۲:۰۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
کجا لو رفته چرا الکی حرف میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
واسه اینکه شمو خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
ما کنکور ۱۴۰۰ وقتی خواستیم مدرسه بریم گفتن آنفلوآنزا خوکی آمده کشنده اس با وحشت مدرسه رفتیم اینم از دوازدهم که کرونا بود و کلا مجازی کنکور که خوبه از درسای خودمون هم موندیم لطفا ۶۰ در صد معدل رو بردارید خوب می بینید که ۹۰ درصد راضی نیستن ما احتمالا اکثرا کنکور ۱۴۰۱ رو هدف اصلی قرار دادیم هر چند تلاشمون رو امسال می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
درایران که این همه رانت و پارتی بازی وبی عدالتی هست،باوجود استرس هاش، بازم کنکوربهترین ویکپارچه ترین راه برای ورود به رشته های تاپ هست...اول که عدالت آموزشی بین سطح مدارس نیست، دوم که فرداهرمسئول و پولداری به راحتی برابچش بیست میخره، سوم همین الان توامتحان نهایی کلی تقلب هست، چهارم استرس ازروی یک امتحان کنکوربه امتحان های نهایی منتقل وایندفه تک تک امتحانها پرازاسترس ونپرازناعدالتی میشن ودرس خوندن بچه ها هر لحظه زجرآورخواهدبود، پنجم به فرض داشتن مصاحبه، مثل مصاحبه دکتراسلیقه ای عمل میشه و دانشگاههای مختلف سلیقه ای عمل میکنن وحق به حق دارنمیرسه...پس اون دانش اموز نخبه روستایی یاشهرستانی که وضع مالی خوبی نداره وامکاناتی نداره هرگز قادر به ورود به رشته های تاپ نخواهدشد....چون امکانات و رانتش رو نداره...خواهشا بذارید کنکور بمونه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
امکان تقلب در کنکور نزدیک به صفره اما در امتحانات تشریحی اگر مراقب حواسش نباشد بچها به راحتی تقلب میکنند لطفا از تاثیر قطعی صرف نظر کنید و ان را تاثیر مثبت نگه دارید ...اما ایده برگزاری دوکنکور بسیار عالیست
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۳:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دقیقا همینه کنکور تقلبی نداره اما مدرسه ما دانش اموزیم و میدونیم پر تقلبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
ما که نظام قدیم هستیم با پول قشنگ نمره می گرفتن حالا اون موقع یه کم سخت بود چه برسه به الان که همه نمره هاشده پولی با این همه مدرسه های غیر انتفاعی این دیگه چه سیاست کثیفیه اینم از کنکور با وجود اینکه سهمیه ها ناعادلانه بود اینم روش دیگه همه پول دارا قشنگ بهترین نمره رابا پول میخرن وای به داد مردم سطح پایین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
من کنکوری ۱۴۰۱ هستم متاسفانه و بنظرم اینکار مزخرف ترین طرحیه که میشه داد...الان تو این دوران کرونا حتی امتحانای قلمچی و آزمایشی و اینا انقد تقلب میشه که من با اینکه از غلطام ۱۰ تا کم کردم ترازم پایین تر شد...کاملا واضحه که تقلب میشه به شکل افتضاااااااح اونوقت نمره دادن معلما وابسته به قلمچی هم هست...امتحانای تشریحی خود معلما که دیگه قابل گفتن نیس انقد که تقلب میکنن اونوقت برداشتین برای کنکوریایی که سال یازدهم و به احتمال زیاد دوازدهمشون رو آنلاین درس میخونن و با شرایط آنلاین امتحان میدن ۶۰ درصد کردین تاثیر معدل رو؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
تروخدا کاری نکنید لطف بسیار کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام نمره در ایران نمیتونه ملاک باشه ما ساکن همدان هستیم و دبیرها دلخواه نمراتی رو میدن که دختر من که تا دوسال گذشته در تهران معدل 20 بود و معلم بر اساس درک نمره ورزش و هنر و جغرافی رو 20 میداد ولی متاسفانه در شهرستانها دبیرها به نمرات در طول سال نگاه نمیکنن و نمره کاغذ رو با نیم نمذه کم شده هم 20 نمیدن و معدل دیپلم یکباره با دو تا نمره 19 پایین میاد اون هم در چه دروسی که اصلا نمیتونه ملاک دیپلم باشه من با خروج از تهران به معدل دخترم ضربه وارد کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
یعنی اگه واقعا بخوان این طرحو اجرا کنن بیچاره ایم همینجوریشم کنکور توی ناعدالتی و سهمیها برگزار شد تروخدا این کارو نکنین که بیچاره شیم کلا سیستمی اشتباهین اگه خیلی به فکر ما هستین سهمیه ها روحذف کنین
ما به همین کنکور مسخرمون راضی هستیم شما هیچ کاری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
تو رو خدا عوضش نکنین هیچ نشده باید بگین از سال 1402به بعد بگین که اگه کسی وارد دهم شد بدونه نمره هم تاثیر داره نه اینکه فقط به کنکور فک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ا.گ
۱۷:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دقیقا اگه پارسال این طرح رو اجرا میکردین یه چیزی چون الون معلم های من موقع امتحان قبول نمیکنن که نتم ضهیفه
درروستام و امکانات کمه ووقتی مدارس مجازی شده هیچی از درس متوجه نمیشم
Netherlands
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
مهندسی چه ربطی به پزشکی داره آخه؟ ریاضی ها اصلا زیست نداشتن. چه جوری از لیسانس مهندسی پزشک می گیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
واقعا شما عقل ندارید چرا کنکور رو حذف نمیکنید حداقل از کشور های اروپایی که مسخرشون میکنید تقلید کنید و کنکور رو بردارید
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
اگه کنکورمجانی بشه خود بخود حذف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
کنکور هرگز حذف نخواهد شد
لطفا جو ندهید
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
چر ا میشه اگه کنکورمجانی بشه خود بخود حذف میشه
Iran (Islamic Republic of)
Binam
۰۱:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
فک کنم خبر از پول دادن و نمره گرفتن اینا ندارن که میگن شصت درصد
Iran (Islamic Republic of)
مح
۰۱:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
این چه بازی جدیدیه اخه؟؟!!ما نظام قدیمیا که کلی بازیمون دادین و اخرم تمدید نکرید کنکور نظام قدیمو کنکورومونو با هزار بدبختی و قرض کردن گذاشتیم سال ۱۴۰۱ حالا طرف از دفترش دراومده یه حرفی رو هوا میزنه؟؟؟؟من دیپلم نظام قدیمی چجوری میتونم ترمیم معدل کنم؟؟؟
اونوقت سال اینده چه تفاوتی با امسال خواهد داشت؟؟؟
کرونا تموم خواهد شد؟؟؟
امتحانات تمام سه سال سراسری و بدون تقلب برگزار شده؟؟
منطق این تصمیمات مسخره چیه اخه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
خواهشن تغیر ندهید
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۱:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
با این تاثیر معدل فقط گند میزنید به مذیرش مثلا طرف میخواد مهندسی بخونه باید بیاد بهداشت و میدیریت خانواده رو بالا بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
خجالت بکشیتا...12 سال درس میخونی با نره خوب اخرشم اگر پول نداشه باشی بدی پول کلاس کنکورر عملا هیچی ب هیچی....سطح کتابا در حد سوالای کنکور نیس و این بی عدالتیه واقعا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
۱.باید برای سایر رشته ها شغل درست شود وقتی دکترای فیزیک وشیمی و ......اندازه یک‌صدم پزشک در امد نداره وضع همینه ۲‌سهمیه ها را از بین ببرید واقعا ظلم هست دانش اموز کار ودانش حتی انسانی میره پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
همه ش به خاطر اختلاف بالای درآمد پزشکی با سایر رشته هاست که گرایش به پزشکی زیاده. اگه بقیه شغل ها هم همسطح پزشکی درآمد داشتن هر کس می‌رفت پی علاقه اش صف پزشکی هم خلوت میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
بسیاری از داوطلبان پشت کنکور و نظام قدیم هستند که معدل را جدی نگرفته و تمرکز را بر کنکور گذاشته اند..حرف ما این است یا کلا معدل یا کلا کنکور..نصف نصف یعنی دوبرابر فشار بر دانش آموز ...باشگاه خبرنگاران لطفا پیگیری کنید ما پشتوانه ای نداریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
کنکور بخاطر طرح ۹۰ درصد سوالات خارج ازکتاب یک تجارت است و بچه های روستایی که استعداد های بالقوه کشورند و وقتی عمده مسئولان امروز روستایی هستند این قشر زحمتکش وپرطاقت از صحنه خدمت حذف می شوند و مسئولیتهای آینده کشور به دست متمولان می افتد وهمه اتفاقهای دیگر هم می افتد
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۲۳:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
من کنکوری ۱۴۰۰ و به نظرم باید برای کسایی که اطلاع نداشتن تاثیر معدل ۶۰درصد خواهد شد همون ۳۰ درصد در نظر بگیرید ولی برای نسل جدید کنکور که هنوز امتحان نهایی رو ندادن ۶۰ درصدش کنید چون کسب نمره خوب در امتحان نهایی خیلی آسان تر از کسب رتبه خوب در کنکور است ،گذاشتن دوبار کنکور در سال خیلی پیشنهاد خوبیه اما در آخر تحول اصلی رو وقتی کنکور پیدا میکنه که سهمیه ها از بین برن،به امید حرکت همه در پیرو استعدادشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
علی رغم تمام تلاشها و زحماتی که شبانه روز کشیدم و درسایی که خودم خوندم چراکه هیچ دبیری دل نسوزوند و فقط اومد چند خط شفاهی روخوانی کرد و چندتا مسئله از رو کتاب حل کرد خودم و خودم نشستم تفهیم کردم درسارو برای خودم نه اون دبیری که سوال دادم بهش گفت لازم نیست تو اینارو بلد باشی ! کنکورم که بیست نوع سهمیه لحاظ شده بود و با وجود تمام تلاش هایی که‌کردم الان اون رشته ای که خواستم نشد چون من نهایی رو پول ندادم بخرم چون پول ندادم سوال کنکور رو بخرم هیییچ نظارتی هم نبود امسال چون من پدرم یادش رفت بره جبهه چون سهمیه نداشتم چون ژن مزخرف بعضیارو نداشتم چون برا من مدرسه جدید نزدن که راحت بخونم
و به ناچار یه رشته پیرا اوردم که حق زحمات من نبود با این حجم از بی عدالتی
فقط میتونم بگم خدا تمام اشکای منو شمرده
همتون رو سپردم دست خودش امیدوارم با شماهم طبق عدالت خودش رفتار کنه نه ذره ای کم نه زیاد تا بچشید طعم واقعی کلمه ای به اسم عدالت رو که فقط ازش دم زدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
واقعا کنکوری ها کم استرس دارن که شما دارید با این عدم شفافیت هاتون توی این اوضاع کرونا زده استرس میدید به دانش آموزان این مملکت
از خدا بترسید
واقعا برای تک تک سناریو های بی سر و ته و من در اوردیتون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
به نظر بنده دانش اموزانی که در طول 12 سال تحصیلشون رتبه داشتن و ممتاز بودن اصلا نباید کنکور بدن. چون صدرصد از بنیه علمی خوبی برخوردارن. ضمنا کسانی که با سهمیه میان اکثرا دانش اموزان ضعیفی بودن. سهمیه گذاشتن الکی باعث میشه که اینجور ادما مسولیت های مهم کشور رو بدست بگیرن در صورتی که معلومات ندارن و دقیقا همین موضوع باعث شده مملکت ما روز به روز پست رفت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
۶۰درصد سوابق تحصیلی چه خبرررررر این معلم ها که محل ما نميزارن حال بخواد ۶۰ درصد معدل بيفته دست این معلم ها که ديگه نگاهمانم نمیکننننن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
توروخدا این یه قلم جنس عادلانه (کنکور)رو بذارید باقی بمونه

اگه معدلی بشه افراد براساس پارتی بازی ورانت بازی وخریدن نمره وبدون شایستگی به رشته هاودانشگاه های معتبر خواهند رفت ودرحق افراد شایسته اجحاف خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
اینا نگران فرزندان خودشونن،اگر میخوان استرس رو از دانش آموزان بردارن،چرا میگن داونش آموزان عزیز نگران نباشید این تغییرات برای کنکور ۱۴۰۰ نیست،اگر این تغییرات بنفع دانش اموزاست پس چرا باید نگران باشند،قطعا میخواید دانش اموزارو بیچاره کنید که خودتونم میگید فعلا در ۱۴۰۰ انجامش نمیدیم،نگران نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
اگر به دنبال عدالت هستید جلوی کسایی که فقط بخاطر پولدار بودن میرن بدون کنکور خارج پزشکی میخونن و بعدشم برمیگردن ایران و درسشون رو ادامه میدن بگیرید... همین ها با جون ادم بازی میکنن و ظرفیت هارو پر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۰۰:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دقیقا درسته من دانشذاموز داشتم رشته کار ودانش بعد رفته پزشک شده تو‌خارج یکی از بند هاش خنده داره اولا الان هم اموزش و پرورش مجوز میده به موسسات عوض کرپن صورت مسیله هست کنکور ایرادد دارد اما فعلا مناسب هست شما هر سال می بیند تو‌کنکور هم‌تقلب میشه نمونش اخراج تعدادی اندک از متقلبان هست ان وقت می خواهید در یک‌گستره زمانی بزرگتر و وسیعتر از نظر جغرافیایی ۶۰ درصد را به ازمون سال اخر مدارس بدید به عنوان یک‌دبیر می گویم مشکلات جدید درست نکنید
Iran (Islamic Republic of)
س.ش
۲۱:۰۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
اصن این تاثیر معدل روی کنکور دقیقا چیکار میکنه؟؟؟ یکی اینو توضیح بده لطفا..
روی تراز و رتبه تاثیر میزاره؟ یا توی انتخاب رشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
هیچکدوم من با معدل ۱۹.۷۵ هیچ تاثیری ندیدم
تاثیر فقط تو سهمیست عزیز :)
Iran (Islamic Republic of)
گل رز
۲۳:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
هیچ تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
برای رشته های تاپ تاثیری نداره
برای رتبه های ۵هزار به بالا تاثیر میزاره
کلا هرچه رتبت بهتر باشه تاثیرش کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
اشتغال باید درست بشه...به نظرتون چرا اینقدر میرن سمت پزشکی و....؟ اقتصاد رو درست کنید اونوقت صف پزشکی هم شاید خلوتتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۰۰:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
وقتی شغل نباشه وقتی بک پزشک ده ها برابر یک دکترای دیکر در امد دارد هر کاری بکنید باز هم این رقابت هست تجربه تلخی براتون به عنوان یک معلم میگوبم ازمون تیز هوشان ششم به هفتم از حالت اموزشی شد تست هوش بماند که سال اول تست ریون ۵ سال پیش را اورده بودند اما ایا مشکل حل شد فقط مردم سر در گم‌شدند لجای کتاب درسی صد ها کتاب امد صد ها موسسه جدید اومد وارد بازار شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
این تاثیر ۶۰ درصدی معدل ربطی به سال اخذ دیپلم نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
بازم دروغای جدید شما اگه مردین شونصدساله دارین میگین کنکور سال دیگه حذف میشه همینو عملی کنین بقیه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
ما که ضرر کنکور رو بردیم ،اما امیدوارم یه زمانی کنکور کاملا حذف بشه ،چون توی یازده سال به یک مدل درس خوندن عادت میکنیم و باید سال آخر مدل درس خوندنمون رو تغییر بدیم .
من یازده سال نمره اول بودم اما واسه کنکور نتونستم اصلا بخونم .
به امید حذف کنکور
Iran (Islamic Republic of)
Saman
۲۰:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
ظاهرا مسعولین ما توانایی اجرای یک نظام آموزشی استاندارد رو ندارن.شاید اگه از کشورهای موفق در این زمینه تقلید کنیم کارسازتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
۱. آزمون هوش ۲. آزمون کنکور تستی ۳. امتحانات تشریحی مگه یه بچه ۱۸ ساله چقدر وقت و تحمل دارد که برای ۳ آزمون سرنوشت ساز در یکسال تلاش کند شما میدانید چکاری دارید میکنید یا میخواهید خودنمایی کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۰۰:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
قوز بالا قوز
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
همین کنکور مونده بود که به لطف پدران گرامی قشنگ برای اقازاده ها و پولدارا انحصار میکنید...خیلی وقته واگذارتون کردیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
یعنی برای کنکور سال 1401 60 درصد سوابقه تحصیلیه
تصبیب شده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
آقای شما میخوای کنکورم بدی؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
من خودم پارسال امتحان نهایی دادم تقلب نمیشه ها؟؟؟ کافیه بودی اونجا میدی چ خبره... بقول دوستمون التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
امیدوارم سازمان سنجش رو سر کارمنداش و سایرین خراب شه
Iran (Islamic Republic of)
انیتا
۱۹:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
کل ملت با همش موافقن جز اون ۶۰ درصد تاثیر معدل بخدا استرسمونو دوبرابر نکنید برای رشته های پر طرفدار هیچ تاثیر نداره این کار بازم تعین کننده کنکوره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
یه باره بگین دوتا کنکور بده یکی تشریحی یکی تستی .... حالا مافیا شروع میکنه تبلیغ کلاس های تشریحی بشتابید بشتابید ...برای همینه مافیا سکوت کرده
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۱۹:۵۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
مافیایی که پشت کنکور و استفاده از کنکور این طرح و این حرفها رو 2 ماه بعد از نشر شیء کأن لم یکن به حساب می آورند و به زباله تاریخ می اندازند و همان کاسه و همان آش، مافیای کنکور به کارش ادامه می دهد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
افزایش تاثیر سوابق تحصیلی سیاست درستی است.به شرطی که:
۱.سنجش پیشرفت تحصیلی از اموزش وپرورش به سازمان سنجش که نهاد تخصصی این کار است سپرده شود.چراکه بدنه اموزش وپرورش نمی تواند عملکرد خود در حوزه یادگیری را به درستی ارزیابی کند.
۲.سنجش عملکرد یادگیری دانش اموزان در پایان سال دهم وپایان سال یازدهم به سال دوازدهم اضافه شود.
۳.تعدد کنکور در طی یک سال پیشنهاد بسیار خوبیست.
۴.امکان ورود از علوم پایه به دکترای حرفه ای طرح بسیار خوبیست.
۲.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
تنها قسمت مثبت این طرح لیسانس پزشکی بود. چون تمام استرس و سو استفاده ها ی کنکور بخاطر قدرت طلبی بی حد و مرز رشته های این گروه هست. اما بعید می دونم شما زورتان به امپراطوری وزرات بهداشت برسه. اونها از ترس اینکه دست زیاد بشه نمی گذارند حتی ظرفیت رشته ها را تغییر بدید چه برسه به اینکه لیسانس اضافه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
نمرات مدرسه اصلا ملاک صحیحی نیست به 2 دلیل:
سطح سخت گیری مدارس و معلم های سراسر کشور یکی نیست.
نمرات مدرسه بیشتر براساس محفوضات است تا فهم مطلب.

دانش آموران بسیاری هستند که نمرات خوبی دارند اما درک مطلب و تحلیل پایینی دارند و بلعکس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام مسئولین عزیز تا اینجا ک زحمت کشیدین زجر دادین بسه خدایی ما رو شرمنده نکنین حیف میشه کاراتون ۶۰ درصد واقعا مسخرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
کاش در مورد سهمیه ها هم تجدید نظر بنیادی کنن . اخه انصافه با کسب درصدهای یکسان کسی که سهمیه منطقه باشه بشه ۲۱ هزار و سهمیه جانبازی داشته باشه بشه ۷ هزار و سهمیه شهدا داشته باشه بشه ۳یا ۴هزار ؟؟؟؟؟ اگر سهمیه ها کامل برداشته بشه اون موقع کنکور عادلانه میشه و هرکسی تلاش بیشتر کنه موفق تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
۳۰ در صد معدل نهایی دوازدهم هم زیاد بود کردین ۶۰ در صد خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
با اینکه امتحان نهایی هست تاثیر معدل رو ۶۰ در صد نکنید ما اینترنت توی خونه خط نمیداد قطع و وصل میشد هیچی از دوازدهم نفهمیدیم اما حتی امسال کنکورمون خوب نشه سال دیگه میخونیم ولی اگر تاثیر معدل ۶۰ در صد بشه تا آخر عمرمون قبول نمی شیم تو رو قران نکنید این کار رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
مجلس کار دیگه ای نداره چه خبره ۶۰ در صد تاثیر معدل دوازدهم بابا ما دوازدهمی های امسال معدلمون ده بشه خوبه با این آموزش اینترنت خط نمیداد ما هم هیچی نفهمیدیم مگر پولدارها که همه چیشون به راه هست من ترجیح میدم کنکور مثل قبل باشه باشگاه به گوش مجلسی ها برسون ما به همون کنکور ظالمانه راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد سعید
۱۸:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماه‌های اخیر درصدد برآمد این نواقص را برطرف کند که با دعوت از متخصصان و دانشگاهیان و در طی جلساتی که برگزار شد «ساماندهی کنکور» را آغاز کرد.

این دانشگاهیان با همین کنکور بالا اومدن
ما نظراتشون رو قبول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
عامر
۱۸:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
هرکاری که دلتون میخواد میکنین و برای خودتون میبرین و میدوزین. اگر واقعا به دنبال عدالت آموزشی هستید سهمیه های کنکور رو حذف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
دقیقا، با این سهمیه ها عدالت کی رعایت میشههههههههههههههههه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
حذف سهمیه های مختلف رو فراموش کردید خیلی راههای مختلف برای دادن امتیاز به رزمندگان هست دادن کار خانه شغل به فرزندانشان حقشان است ولی تبیعض در هوش خدادای ظلم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
مشکل اصلی همین سهمیه هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
واقعا این چه وضعیه هر روز یه چیز جدیدی میگیید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
۱:خیلی امکانات اموزشی در سراسر کشور برقراره که همچین نظر و طرحی هم دارید
۲:امتحانات بعضی از معلمان بسیار سخت و در حد اموزش نیست .بعضی مدارس هم که سئوالات را می فروشند بماند که چه حق و ناحقی این وسط می شود
۳:شیوه خواندن برای مدرسه و کنکور متفاوت است دقیقاااا باید رو کدومش وقت بزاریم
۴:معلمان هم بعضیاشون دستشون درد نکنه انگار ارثشونا از ما میخواند و نمره بیخودی کم میکنند و چون معلم هستن نمیشه اعتراض کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
۱:خیلی امکانات اموزشی در سراسر کشور برقراره که همچین نظر و طرحی هم دارید
۲:امتحانات بعضی از معلمان بسیار سخت و در حد اموزش نیست .بعضی مدارس هم که سئوالات را می فروشند بماند که چه حق و ناحقی این وسط می شود
۳:شیوه خواندن برای مدرسه و کنکور متفاوت است دقیقاااا باید رو کدومش وقت بزاریم
۴:معلمان هم بعضیاشون دستشون درد نکنه انگار ارثشونا از ما میخواند و نمره بیخودی کم میکنند و چون معلم هستن نمیشه اعتراض کرد
۱۲
آخرین اخبار