۸۰۰ هزار اصله نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

در آستانه فرارسیدن فصل بهار، ۸۰۰ هزار اصله نهال مثمر هسته دار و دانه دار در استان چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه فرا رسیدن فصل بهار، توزیع بیش از ۸۰۰ هزار اصله نهال مثمر هسته‌دار و دانه‌دار در استان آغاز شد.

او با اشاره به گرم شدن هوا در اسفندماه و آغاز زود هنگام کاشت نهال در استان افزود: از این تعداد اصله نهال، بیش از ۳۵۰ اصله در منطقه سودجان تولید شده است و برای کشت در باغات همان منطقه اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: ۲۵۰ هزار اصله نهال نیز در هشت واحد مجوزدار نهالستان در استان تولید شده است که قابل کشت در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری را دارد.

او ادامه داد: درختان قابل کشت و فروش در استان از نوع هسته‌دار شامل بادام، گردو، زردآلو، هلو و گیلاس و دانه‌دار شامل سیب، گلابی و به است، که تا اواسط فروردین‌ماه در استان کشت می‌شود.

شیرانی با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری استان قرنطینه برای آفات و بیماری است گفت: ورود نهال درختان دانه‌دار از خارج استان ممنوع است و باغداران باید از تولیدات داخل استان برای کشت استفاده کنند.

او افزود: هم‌اکنون ۱۵ جایگاه برای فرش نهال با مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان مشخص شده است که باغداران موظفند، نهال‌های خود را از این جایگاه‌ها تهیه کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار