عاملی گفت: نگاه الهی در نامه سردار سلیمانی به دخترش موج می‌زند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین رونمایی از «ترجمه ۲۰ زبانه نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه، هدیه به دختران و پسران جهان» امروز (شنبه، ۲ اسفند) در دانشگاه تهران برگزار شد.

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه، نامه‌ای به جهان بود و سردار سلیمانی شخصیتی بود که اگر توانستیم آرزوهایم آن را ذکر کنیم به سردار سلیمانی می‌رسیدیم.

او ادامه داد: ویژگی‌های ایشان جزو آرزو‌های ما است. خداوند آنقدر ظرفیت این ایشان داده بود که وجودش خیر و تدبیر و حکمت محض بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: ایشان در کار نظامی خودش ویژگی‌های برجسته‌ای داشت و باید این ویژگی‌ها هم ذکر شود تا کار نظامی یک مسلمان را به ما نظامی یک غیر مسلمان و تفاوت هایش را ببینیم.

عاملی تصریح کرد: همیشه در عملیات‌ها به دشمن فرصت فرار را می‌دادیم و بی نهایت از سلاح برای کشتن دشمنان استفاده نمی‌کردیم. کار بزرگ از بین بردن داعش که پشتیبانی‌های زیادی داشتند و پاک کردن منطقه سوریه و عراق از وجود داعش کار آسانی نبود، ولی این کار را انجام دادن برخواسته از نگاه یک انسان حکیم و الهی است.

او گفت: نکته اول نامه عاشقانه‌های نامه است و عنصر عشق، مهر و محبت در این نامه شدیدا به چشم می‌خورد. سردار سلیمانی در این نامه می‌گوید فرزندان من مثل چشم من هستند و مهمتر از فرزندانم، فرزندان جامعه انسانی است. عاشقانه‌های سردار سلیمانی از جنس عاشقانه‌های خدا است که به دنبال حفاظت از انسان‌هاست.

عاملی بیان کرد: نکته دوم نامه توجه به خدا است. سردار سلیمانی دائما در نامه می‌گوید که دل من را مجذوب خدا کن و می‌خواهد در مسیری حرکت کند که خدا دوست دارد؛ این نگاه، انسان‌ها را زیبا می‌کند. عقل ورزی بالا در شهید سلیمانی، به دلیل پیوند با خدا بود. وجود ایشان وجود توحیدی بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زیبایی توحید را به وضوح در رفتار ایشان می‌بینیم. ایشان در نامه به دخترش و همگان تاکید می‌کند که چرا یک پدر دائما فرزندانش را در نگرانی می‌گذارد. سردار سلیمانی در این نامه می‌گوید که چیزی را انتخاب کرده که نگاه جاودانگی داشته باشد. سردار سلیمانی می‌گوید به دنبال جاودانگی بودم و چیزی جز توجه به خدا جاودانگی را در پی ندارد.

عاملی ادامه داد: توسعه جاودانه نگاه به جهان ابدی دارد. نگاه الهی در نامه موج می‌زند.

او گفت: نکته سوم در نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه، رها شدن از وابستگی‌ها و پیرایه‌ها است. در گام دوم انقلاب باید به دنبال پیرایه زدایی از انقلاب باشیم و تشریفات را کنار بگذاریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سردار سلیمانی بی پیرایه بود و آن را در این نامه برجسته کرده است.

کار نظامی در کشور ما جنبه بازدارندگی دارد

او افزود: چهارم بحث کار نظامی است؛ کار نظامی در کشور ما جنبه بازدارندگی دارد، ما برای جلوگیری از جنگ قدرتمند شدیم و باید بشویم. ما برای آدم کشتن نیامده ایم بلکه برای برای جلوگیری از آدمکشی آمده ایم. داعش دائما بی رحمی خلق می‌کند.

عاملی گفت: کشتن شخصیت و روح، بدتر از کشتن جسم است. سردار سلیمانی در نامه اش تاکید می‌کند که برای جلوگیری از آدمکشی آمده ایم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.