رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره اشتباهات داوران در نیم فصل اول لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره عملکرد داوران در لیگ بیستم اظهار داشت: داوری کاری بسیار مشکلی است و باید ملزومات زیادی فراهم باشد تا داور بتواند خوب کار کند. داور هم انسان است. همان طور که بازیکن ممکن است یک دروازه خالی یا یک پنالتی را خراب کند، داور هم ممکن است در یک لحظه از زاویه دید خودش اشتباه کند.

او افزود: از نظر آماری از درصد خطا‌هایی که در نیم فصل اول رخ داد راضی هستیم. با توجه به شرایط کرونایی آزمون بدنی داوران را در استان‌ها برگزار کردیم. تمام هیئت‌ها و روسای کمیته داوران کمک کردند. فشار‌ زیادی روی فدراسیون که درگیر اساسنامه و انتخابات بود، از نظر امکانات وجود داشت و داوران هم خیلی زحمت کشیدند و در کل نمراتی که آمد قابل قبول بود.

سهرابی ادامه داد: نمی‌گویم ما بهترین کار را انجام دادیم و ایرادی نداشتیم. بخشی از انتقادات را می‌پذیریم، اما ما هم معذوراتی داریم. من تنها نیستم و با همکاران در حال پیاده کردن برنامه‌ها هستیم و در فرصتی که به ما داده شده موظف هستیم بهترین شرایط را ایجاد و کار کنیم.

رئیس دپارتمان داوری خاطرنشان کرد: گروه آنالیز ما شامل حسین عسگری، مسعود مرادی، فریدون اصفهانیان، یزدانی، داوران، کارشناسان و ناظران بین‌المللی است. بر اساس نظرات و نمرات این گروه عمل می‌کنیم.  اگر ۱۲۰ بازی برگزار کرده باشیم، حدود ۱۰-۱۲ بازی ما اشتباه تاثیر گذار داشته که با این شرایط قابل قبول است.


بیشتر بخوانید


رئیس دپارتمان داوری در پایان اظهار داشت: مگر فیفا و AFC که هر یک یا ۲ یا سه ماه از داوران ما استفاده می‌کنند، موظفند هر هفته به آن‌ها بازی بدهند؟ داوری که ۵ هفته در ۱۵ مسابقه رفته، یعنی هر سه هفته در زمین بوده است. داور در استان خودش هم باید داوری کند. متأسفانه داوران ما قضاوت در لیگ یک را جزو لیگ نمی‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار