انگلیس خواستار توقف درگیری‌ها در جهان برای انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، انگلیس پیش نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد توزیع کرد و خواستار آن شد، همه طرف‌های درگیر سریعا «مکث بشر دوستانه» را برقرار کنند تا افراد در مناطق درگیر بتوانند علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

بر اساس این گزارش، این قطعنامه پیشنهادی درخواست شورای امنیت در اول ژوئیه سال گذشته برای «توقف کلی و فوری جنگ» در درگیری‌های مهم از سوریه و یمن گرفته تا جمهوری آفریقای مرکزی، مالی و سودان و سومالی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا را تکرار می‌کند. این درخواست را نخستین بار «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ۲۳ مارس ۲۰۲۰ مطرح کرد.

در این پیش نویس که به دست خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده، آمده است: بر ضرورت همبستگی، برابری و اثربخشی تأکید می‌شود و به اهدای دوز واکسن از کشور‌های توسعه یافته به کشور‌های کم درآمد، متوسط و سایر کشور‌های نیازمند از جمله از طریق تسهیلات کوواکس COVAX)) دعوت می‌شود. کوواکس، یک پروژه بلند پروازانه سازمان جهانی بهداشت برای خرید و تحویل واکسن‌های ویروس کرونا برای فقیرترین افراد جهان است.

پیش نویس قطعنامه انگلیس تأکید می‌کند، دسترسی عادلانه به واکسن‌های مقرون به صرفه کرونا، دارای گواهی ایمنی و کارآمدی، برای پایان دادن به همه گیری ضروری است.

این پیش نویس به نقش ایمن سازی گسترده علیه کووید ۱۹ به عنوان یک کالای عمومی جهانی برای سلامتی در جلوگیری، مهار و توقف انتقال، به منظور پایان دادن به همه گیری تاکید دارد.

تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ در جهان تزریق شده که ۴۵ درصد از آن مربوط به کشور‌های گروه هفت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار