رئیس کارگروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان نخستین دوره انتخاب «روستای قرآنی ایران» در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامل گلباغی رئیس کارگروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی کردستان گفت: فراخوان نخستین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور به ویژه استان کردستان اعلام و منتشر شد.

او افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور سامان­دهی، تقویت و حمایت از فعالیت­‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه­‌های فرهنگی و دینی ذیربط، طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران را اجرا می‌کند.

گلباغی به اهداف این طرح ملی اشاره کرد و گفت: الگوسازی و جهت­‌دهی فعالیت­‌های قرآن و عترت در روستا‌ها و توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف این طرح ملی است.

او تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت­های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور و نحوه ثبت نام و شناسایی روستای قرآنی ایران را از دیگر اهداف طرح ملی تانتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران عنوان کرد.

گلباغی افزود: برای دستیابی دهیاران سراسر کشور به کاربرگ ثبت نام، ضمن معرفی آدرس اینترنتی سامانه (ayat.farhang.gov.ir) از طریق فراخوان عمومی، "لینک" مخصوص ثبت نام از دو مرجع رسمی-ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان­‌ها و سازمان شهرداری­‌ها و دهیاری‌­های سراسر کشور-در اختیار دفاترکل امور روستایی و شورا‌های استانداری­‌ها­ قرار خواهد گرفت و در نهایت توسط دهیاری­‌های سراسر کشور تکمیل و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

گلباغی افزود: براساس اطلاعات جمع‌­آوری شده، هیأت­های استانی (متشکل از دستگاه‌­های قرآنی استان) ­ حداکثر سه روستا را به عنوان روستا‌های منتخب استانی انتخاب می‌کنند.

او گفت: با انتخاب روستای برتر استان (یک روستا)، کاربرگ و مستندات آن را برای انتخاب روستای قرآنی ایران به دبیرخانه دائمی ارسال می­‌کنند.

گلباغی بیان کرد: روستای قرآنی ایران به صورت سالانه و طی مراسم رسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات و دستگاه­‌های ذیربط معرفی می­‌شود.

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به جوایز روستای قرآنی ایران اشاره کرد و گفت: اهدای نشان ویژه و لوح افتخار "روستای قرآنی ایران"، تقدیر از خیّران قرآنی روستای منتخب، حمایت ویژه از توسعه فعالیت­‌های قرآنی در روستای منتخب و حمایت مادی و معنوی از استعداد‌های قرآنی روستای منتخب از جمله جوایز و مشوق‌های در نظر گرفته شده در راستای اجرای این طرح ملی است.

گلباغی افزود: ثبت نام در این فراخوان از اول اسفند ماه آغاز و تا ۲۵ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.