زالی گفت: آمار رو به افزایش بستری‌ها و موارد سرپایی کرونا کماکان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعین سرپایی ما بالغ بر ۵۸۰۰ نفر بود. در روز‌های تعطیل تعداد مراجعین و در نتیجه مجموعه بستری سرپایی هم کاهش پیدا می‌کند، اما در روز‌های ابتدایی هفته شاهد افزایش تعداد هستیم.

زالی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۲ بیمار در بیمارستان بستری شده‌اند که از این تعداد، ۱۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. با احتساب این گروه و در نظر گرفتن ۱۷۳ بیماری که ترخیص شده‌اند، در ۲۴ ساعت گذشته مجموع بیمارانی که در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند ۲۰۶۲ بیمار است و حدود ۸۶۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. آمار رو به افزایشی که از اواسط بهمن ماه شاهد آن بودیم کماکان ادامه دارد و در طول روز‌های اخیر، کاهشی در آمار بستری‌ها و سرپایی نداشتیم.

هیچ چیزی به اندازه تماس نزدیک و حضور در فضا‌های پرازدحام موجب افزایش امکان سرایت نمی‌شود

او ادامه داد: گزارشات میدانی ما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در سطح شهر تهران رو به کاهش نشان می‌دهد که این موضوع در ادارات نیز دیده می‌شود و موجب نگرانی است. قرار است این موضوع در روز دوشنبه در جلسه با استانداری تهران مورد بررسی قرار گیرد و فردا در شورای اداری استان تهران، تصمیمات مورد نیاز گرفته خواهد شد. هیچ چیزی به اندازه تماس نزدیک و حضور در فضا‌های پرازدحام موجب افزایش امکان سرایت نمی‌شود، اما کماکان، سطوح یکی از راه‌های انتقال بیماری چه جهش یافته چه غیرجهش یافته است.  

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.