معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

ایجاد مشاغل خانگی می‌تواند به توانمندسازی خانواده‌ها منجر شود

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی در زمینه مشاغل خانگی می‌تواند به توانمندسازی خانواده‌ها منجر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و از دست رفتن فرصت‌های شغلی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی با ارائه راهبرد‌ها و مدیریت صحیح منابع برای ایجاد مشاغل پایدار خانگی تلاش کنند.

او در نشست هم‌اندیشی سلامت روانی و اجتماعی خانواده در دوران کرونا، هدف این نشست‌ها را بیان راهبرد‌های حمایتی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از شیوع این ویروس دانست و افزود: در دوران شیوع کرونا برخی از افراد، شغل و درآمد خود را از دست داده‌اند و لازم است با همکاری دستگاه‌های متولی برای شناسایی خانواده‌هایی که می‌توانند اشتغال خانگی داشته باشند، اقدام شود.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی در زمینه مشاغل خانگی می‌تواند به توانمندسازی خانواده‌ها منجر شود و بخشی از مشکلات اقتصادی و به‌تبع آن آسیب‌های روحی، روانی و جسمی افراد را نیز کاهش دهد.

او همچنین بر تقسیم کار و مشخص شدن وظیفه و مأموریت هر دستگاه در حوزه ایجاد مشاغل خانگی تا پیش از پایان سال ۹۹ در استان تأکید کرد و ادامه داد: کار گروهی نیز با هدف شناسایی ظرفیت‌های مشاغل خانگی در استان با محوریت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل می‌شود تا بتوان برای توسعه این نوع مشاغل و رفع مشکلات آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام داد.

مردانی گفت: ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری برای فوت‌شدگان در دوران کرونا موجب شد تا بسیاری از بازماندگان با مشکل افسردگی و استرس روبه رو شوند که باید برای کاهش عوارض ناشی از این مشکل، چاره‌اندیشی شود.

او، بروز برخی عوارض روحی و روانی در افراد بهبودیافته از کرونا، گسترش آسیب‌های فضای مجازی، تغییر سبک زندگی و افزایش افسردگی بین دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر مسائل و مشکلات ناشی از شیوع کرونا دانست و افزود: اگر برای مهار این مشکلات برنامه‌ریزی نشود در آینده، جامعه با انبوهی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی مواجه خواهد شد.

مردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست: برای کاهش استرس و افسردگی در جامعه به‌صورت هدفمند برنامه‌ریزی کنند و آموزش و پرورش نیز با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) به نحوه مطلوب از فرصت‌های فضای مجازی استفاده کنند و علاوه بر شناخت چالش‌ها و تهدیدات این فضا، برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز اقدامات موثری را در نظر بگیرد.

او همچنین ایجاد فرهنگسرای خانواده را از جمله پیشنهاد‌های قابل تأمل در نشست هم‌اندیشی سلامت روانی و اجتماعی خانواده در دوران کرونا عنوان و تصریح کرد: این طرح در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان بررسی خواهد شد و به زودی برای ایجاد آن با هدف تمرکز فعالیت‌های مشاوره و روان‌شناختی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار