بیشتر مردم به دنبال کتاب‌هایی هستند که تخفیف‌های زیادی دارند اما غافل از آنکه اینگونه کتاب‌ها ترجمه واقعی ندارند و زیر زمینی تولید می‌شوند.

نیرومند مسئول یکی از انتشارات های خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: معضل اصلی و فعلی جامعه کتاب فروشان، وجود دلالانی است که نام انتشارات ها را خراب می‌کنند.

او افزود: بعضی از دلالان که فقط به دنبال سود بیشتر هستند کتاب‌های خوب و معروف را با ترجمه‌های ماشینی روانه بازار می‌کنند.

این مسئول انتشارات ادامه داد: این افراد همچنین با به کارگیری افراد آماتور ترجمه‌های ضعیف را روانه بازار می‌کنند که این کار علاوه بر آسیب به صنعت انتشارات و کتاب باعث می‌شود افراد رغبت خود را از کتاب از دست بدهند.
 

بیشتر بخوانید


نیرومند بیان کرد: مترجمان آماتور محتوای این کتاب‌ها را به درستی انتقال نمی‌دهند و خواننده کتاب رغبتی به خواندن پیدا نمی‌کند.

او تصریح کرد: در این آشفته بازاری که باید سرانه مطالعه مردمی را با کتاب خوانی بالا برد وجود چنین کتاب‌هایی باعث ضربه به صنعت کتاب و همچنین مطالعه کتاب می‌شود.

مسئول یکی از انتشارات های خراسان رضوی تاکید کرد: مسئولان باید به این امر مهم اهتمام داشته باشند و هر چه سریع تر جلوی این اقدام غیر فرهنگی را بگیرند.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
چرا یارانه کتاب نمی‌ذارن که سرانه مطالعه بیاد بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
واقعا افتضاح شده بازار کتاب