مهمترین وظیفه رسانه‌ها آگاهی بخشی‌ است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: برقراری ارتباط دو سویه بین مسئولان و مردم، از مهمترین وظایف رسانه استانی است.

به گزارش خبرنگار  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: آمادگی داریم در صحن مجلس و جلسات کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده و نسبت به تهیه برنامه از فعالیت نمایندگان استان زنجان  و کار‌های صورت گرفته در مسیر توسعه و پیشرفت این استان را به سمع و نظر مردم برسانیم.

او با اشاره به هزینه‌های بالای تولیدات نمایشی به ویژه در ژانر تاریخی ادامه داد: صدا وسیمای  مرکز زنجان از کمبود شدید تجهیزات و منابع مالی در رنج است و امیدواریم با توجه به رسالت سنگینی که  رسانه در حفظ و پاسداشت شعائر، اخلاق و امنیت اجتماعی به عهده دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.


لطیفی افزود: بنابر نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در رابطه با آمار مخاطبان شبکه‌های استانی و محلی صدا و سیما و رضایت آنها از این شبکه‌ها برنامه‌های سیمای مرکز زنجان با ۷۷ درصد مخاطب، این شبکه را به دومین شبکه پربیننده استانی تبدیل کرده و رادیو زنجان هم با ۳۴.۵ درصد مخاطب در جایگاه هفتمین رادیوی پرشنونده استانی قرار گرفته است.

حجت الاسلام شجاعی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این جلسه گفت: انجام تکالیف اجتماعی، استفاده از فرصت‌ها به منظور خدمت به مردم توأم با خلوص نیت  است.


او نظام جمهوری اسلامی را نعمت بزرگ الهی برشمرد و ادامه داد: انجام وظیفه اجتماعی نیاز به خودسازی و مراقبت از نفس دارد و نمونه بارز آن را در شخصیت بی نظیر شهید سلیمانی دیدیم که به الگویی ابدی و ماندگار برای نسل جوان تبدیل شده است.


نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با تقدیر از تلاش‌های مدیران و کارکنان رسانه استانی، برنامه‌های شبکه اشراق و شبکه استانی رادیو را بسیار مفید و مبتنی بر ارزش‌های اسلام و انقلاب دانسته و با ابراز رضایت از عملکرد رسانه استانی ادامه داد: رسانه ملی با ۲ویژگی گستردگی مخاطب و انتقال سریع پیام، نقش بی بدیلی در گسترش و ترویج معارف و ارزش‌های دینی در جامعه دارد و بی شک رسانه استانی هم با اجرایی کردن برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی همچون دانشگاهی عظیم رسالت آموزش و اطلاع رسانی را بر دوش دارد.


حجت الاسلام شجاعی گفت: با توجه به شرایط کلی کشور انتخابات سال بعدبسیار حساس و سرنوشت‌ساز است و هر رای که توسط مردم ما به صندوق‌ها ریخته شود ضربه محکمی به دهان مستکبرین و دشمنان این نظام خواهد بود.

او ادامه داد: رویکرد اصلی صدا و سیما هم در شبکه‌های ملی و هم شبکه‌های استانی، اطلاع رسانی، بسترسازی و فضاسازی برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات است.


نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نگاه فراجناحی به انتخابات گفت: باید با امید آفرینی زمینه حضور گسترده مردم و انتخاب اصلح را فراهم کرد.


او با اشاره به شکست تئوری اتکاء به بیگانگان افزود: نگاه به غرب و شرق هیچ منفعتی را عاید کشور نخواهد کرد و با روی کارآمدن جریان انقلابی امید به پیشرفت و آینده روشن‌تر افزایش خواهد یافت.


شجاعی علت هجمه گسترده به رسانه ملی را جامعیت، صداقت و جایگاه این رسانه اخلاق محور دانست و بر عزم مجلس شورای اسلامی به منظور برطرف شدن مشکلات سازمان تاکید کرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.