مدیرکل صدا و سیمای زنجان گفت: بهار امسال رسانه استانی توانست با جذب ۷۳.۵ درصدی مخاطب این شبکه را به دومین شبکه پر بیننده استانی تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار بانماینده مردم ماهنشان انگوران و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه در هر زمانی آماده اطلاع رسانی مسائلی است که ضرورت انعکاس آن از سوی نمایندگان احساس می‌شود، گفت: آمادگی داریم حتی در صحن مجلس و جلسات کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده و نسبت به تهیه برنامه از فعالیت نمایندگان استان  زنجان و کار‌های صورت گرفته در مسیر توسعه و پیشرفت را به سمع و نظر مردم شریف این استان برسانیم.


لطیفی با اشاره به رویکرد جدید رسانه استانی برای پرداخت بیش از پیش به شهرستان‌ها و معرفی پتانسیل‌های نقاط مختلف زنجان از برنامه ریزی و راه اندازی برنامه هفته فرهنگی شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در اولین گام این برنامه پارسال در شهرستان سلطانیه به اجرا درآمد و سپس سایر مناطق نیز از این امکان رسانه‌ای بهره‌مند شدند که در صورت شکست کرونا از سال بعد این برنامه از سر گرفته خواهد شد.


او گفت: در حالیکه تمام تعهدات و میزان تولیدی که علاوه بر حدود تعیین شده سازمان انجام می‌گیرد، مرکز از کمبود شدید تجهیزات و منابع مالی در رنج است و امیدواریم با توجه به رسالت سنگین رسانه در حفظ و پاسداشت شعائر، اخلاق و امنیت اجتماعی به عهده دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشند.


رئیس رسانه استانی افزود: برابر نظر سنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره میزان مخاطبان شبکه‌های استانی و محلی صدا و سیما و رضایت آن‌ها از این شبکه در بهار امسال برنامه‌های سیمای مرکز زنجان توانست با جذب ۷۳.۵ درصد مخاطب، این شبکه را به دومین شبکه پر بیننده استانی تبدیل کند و رادیو زنجان هم با ۳۴.۵ درصد مخاطب در جایگاه هفتمین رادیوی پر شنونده استانی قرار گرفته است.


خاتمی نماینده مردم شهرستان‌های ماهنشان انگوران و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تقدیر از رویکرد جدید صدا و سیمای زنجان برای تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات برنامه‌ای گفت: بیان مشکلات مردم آرامشی را در جامعه ایجاد می‌کند که صدا و سیما در این زمینه موفق بوده و ما هم تلاش می‌کنیم در این راستا کمک کار صدا و سیما باشیم.


او با بیان اینکه تنگنا‌های مالی کار را بسیار سخت‌تر می‌کند گفت: نگاه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی کشور و استان  زنجان به صدا و سیما باید فراجناحی و بدون ملاحظات سیاسی باشد تا رسانه ملی بتواند در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان موفق باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: مجلس فرصت نگاه جزئی به بودجه را ندارد و به کلان آن می‌نگرد و بخاطر همین مسئولان استانی باید ما نمایندگان را در جریان امور قرار دهند تا ما بتوانیم برای دریافت بودجه اقدام کنیم.

خاتمی از مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان بخاطر ایجاد رویکرد جدید در رسانه استانی و همچنین عملکرد درخشان در آگاه سازی جامعه در ایام کرونا تشکر کرد و گفت: صدا و سیما طبق فرموده امام راحل یک دانشگاه عمومی است که می‌تواند در جامعه راهگشا باشد و نمونه بارز این مسئله را در جهاد رسانه‌ای صدا و سیما به منظور آگاهی بخشی و مهار انتشار بیماری کرونا در اقصی نقاط استان زنجان  به عینه مشاهده می‌کنیم.

او رواج یافتن استفاده از فضای مجازی در بین کودکان و نوجوانان را خطرناک معرفی کرد و از صدا و سیما خواست تا با تهیه و پخش برنامه‌های متنوع توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

در ادامه این جلسه معاونین حوزه‌های تولیدی، فنی و فضای مجازی رسانه استانی هر یک به بیان عملکرد مشکلات تنگنا‌ها و مسائل مبتلا به حوزه کاری خود پرداختند.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.