مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزار و ۱۲۶ نفر ساعت آموزش در دو دوره مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های نظامی استان، در حوزه‌های تخصصی فناوری اطلاعات برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در جلسه کارگروه مهارت آموزی کارکنان وظیفه استان، گفت: تاکنون در چند کارگاه آموزشی با همکاری یگان‌های نظامی و انتظامی استان، هزار و ۱۲۶ نفر ساعت آموزش برای کارکنان وظیفه ارائه شده است.

او ضمن اشاره به تفاهم نامه منعقد شده مابین دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات و ستاد مشترک نیرو‌های مسلح مبنی بر ارائه دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان وظیفه افزود: با هدف افزایش بهره وری نیرو‌های وظیفه در دوره سربازی و کسب آموزش‌های تخصصی جهت ورود به بازار کار بعد از اتمام این دوره، تدبیری اندیشیده شده است که دستگاه‌های مختلف آموزش‌های کاربردی برای سربازان ارائه دهند که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از طریق دانشکده پست و مخابرات اقدام به این کار کرده است.

بهی تصریح کرد: با هدف برگزاری دوره‌های تخصصی و کاربردی ICT برای سربازان و توانمندسازی نیرو‌های مسلح، تلاش شد مربیان از بین کارکنان پایور نیرو‌های مسلح که مایل به تدریس بوده و دارای تحصیلات عالیه هستند گزینش شوند که تاکنون در خراسان جنوبی، از طریق آزمون‌های تخصصی ۱۰ نفر شناسایی شده اند و با گذراندن دوره‌های آموزشی ICT، موفق به کسب گواهینامه مربیگری شدند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون دو دوره تجارت الکترونیک و امنیت اطلاعات، با مجموع هزار و ۱۲۶ نفر ساعت آموزش برگزار و ۴۱ نفر از نیرو‌های وظیفه یگان‌های نظامی و انتظامی استان در این دوره‌ها آموزش دیده اند و در حال حاضر نیز دوره ارز دیجیتال برای کارکنان وظیفه سپاه استان در حال برگزاری است.

او تأکید کرد: به سربازانی که در این دوره‌ها آموزش دیده اند و موفق به نمره قبولی در آزمون نهایی شده اند گواهینامه‌های معتبری داده می‌شود.

بهی با اشاره به اهمیت بالای حوزه فناوری اطلاعات و تاثیر آن در کسب و کار‌های نو عنوان کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده توسط دانشکده پست و مخابرات، تلاش شده است دوره‌های ارائه شده منطبق بر نیاز‌های بخش خصوصی حوزه ICT باشد، به گونه‌ای که بتواند زمینه ساز اشتغال سربازان آموزش دیده در دوره بعد از خدمت باشد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.