مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل، گفت: پرداختن به ورزش مناطق محروم به نوعی جهاد در ورزش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سجاد انوشیروانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: یکی از هیاتهایی که در تمام بستر استان فعال است هیات روستایی و بازی های بومی محلی است و با توجه به اینکه توجه ای که به ورزش روستایی در سالهای اخیر شده است نیاز است که حتما در بحث بودجه ردیفی را برای گسترش این ورزش در بعد همگانی و قهرمانی جداگانه دیده شود.

او افزود: پرداختن به ورزش مناطق محروم به نوعی جهاد در ورزش است که نباید از این موضوع غافل باشیم .

انوشیروانی تصریح کرد : ۳۰ خانه ورزشی در سال ۹۹ در سطح استان تجهیز شد و این برنامه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با توجه به عملکرد مثبت هیاتهای ورزشی در استانها باید توازن اعتباری بین هیاتهای ورزشی استان رعایت شود.

او تصریح کرد: بازی های بومی و محلی می تواند فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران را مجاب کند بستر های لازم را برای برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی بومی و محلی را در مناطق خود در راستای گسترش و توسعه این ورزش اقدام بکنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: با توجه به ظرفیتی استان اردبیل و نسبت به قدمت و تاریخی که استان اردبیل دارد لازم است که موزه ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شود.

امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: استان اردبیل از هر نظر استان خاصی است که در ورزش و تربیت ورزشکاران نیز در کشور و مجامع بین المللی زبان زد است.

او بیان کرد: هدف فدراسیون، توسعه ورزش روستایی می باشد و یکی از اهداف در حوزه همگانی و سلامتی مردم جامعه روستاییان هستند و در مرحله بعد پای حوزه قهرمانی به میان می آید.

رئیس فدراسیون روستایی و بازیهای بومی و محلی تصریح کرد: ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی را باید در بین آحاد مردم گسترش دهیم و برای احیای این بازیها، با برگزاری جشنواره های مختلف، تمام توان خود را به کار خواهیم بست.

او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ لیگ متمرکز در چند رشته ورزشی را در کشور بر گزار خواهیم کرد و در راستای قهرمانی هم گام های مهمی خواهیم برداشت.

امیری خراسانی با اشاره به اینکه هدف ما توسعه زیر ساخت های ورزشی در روستاها است، گفت: در روستاهایی که بستر فضاهای ورزشی ایجاد نشده است برای جوانان روستا و همچنین بانوان روستا این بسترها را ایجاد میکنیم و از زیر ساخت هایی که وجود دارد برنامه های ویژه ای برای بهره وری بیشتر خواهیم داشت.

او افزود: دوره های آموزش مربی ورزشی در رشته های ورزشی از جوانان روستا از دیگر برنامه های فدراسیون است که سعی خواهیم شد ایستگاه های ورزشی روستایی و شهری را فعال نیز فعال کنیم.

رئیس فدراسیون روستایی و بازیهای بومی و محلی در ادامه تصریح کرد: با پیگیری گردشگری ورزش روستایی در استان اردبیل و با برگزاری جشنواره سالانه در اردبیل، این بخش مهم را در استان فعال خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.