افتتاح ۲۲۴ فضای ورزشی کشور از اردبیل/ سالن دو و میدانی اردبیل به بهره برداری رسید

سلطانی فر گفت: ۲۲۴ فضای ورزشی همزمان با سراسر کشور به مناسبت دهه فجر از اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در آئین افتتاح همزمان ۲۲۴ فضای ورزشی کشور از اردبیل گفت: با تلاش همکاران ما در وزارت ورزش و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، ۲۲۴ فضای ورزشی با اعتباری معادل ۸۰۶ میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسند.

او افزود: در میان فضا‌های ورزشی که امروز افتتاح می‌شوند، ۱۵۷ زمین چمن مینی فوتبال طبیعی و مصنوعی، سه استخر و تعداد دیگری از فضا‌های ورزشی نیز وجود دارند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در بین این ۲۲۴ پروژه سه پروژه بزرگ داریم که دو استادیوم ورزشی و یک سالن دو و میدانی در اردبیل از آن جمله هستند.

سلطانی فر گفت: شاه بیت غزل این افتتاحیه، سالن دو و میدانی مجموعه ورزشی علی دایی است، یکی از تخصصی‌ترین سالن‌ها که در کشور وجود دارد و مختص ورزش مادر یعنی دو و میدانی است.

او افزود: از این نوع سالن‌ها سه مورد در کشور داریم که دو مورد آن در سال‌های قبل افتتاح شده و این سالن که سومین سالن در این حوزه تخصصی است حدود ۳ هزار متر بزرگتر از سالن‌های موجود در کشور است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: زمین‌های مینی فوتبال چمنی در سال ۹۲ حدود ۳۰۰ عدد بود که امروز با افتتاح این زمین‌های چمن به حدود ۲ هزار عدد می‌رسد.

سلطانی فر افزود: خانه‌های ورزش روستایی از سیاست‌های عدالت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان است که امروز تعدادی از آن‌ها را افتتاح می‌کنیم و به بیش از ۷ هزار خانه ورزش روستایی می‌رسیم.

او گفت: در سال ۱۳۹۲ حدود ۴۰ هزار مکان ورزشی در کشور داشتیم که امروزه تعداد این فضا‌های ورزشی بدون احتساب خانه‌های ورزش روستایی و زمین‌های چمن مصنوعی مینی فوتبال به بیش از ۶۰ هزار می‌رسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.