پنبه دانه پور گفت: دانشگاه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود کنند و برای کاهش آن راهکار‌های علمی ارائه دهند.

حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به برگزاری نشست درخصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان گفت: مسئله آسیب‌های اجتماعی، مهم و با اهمیت است و هیچ مسئولی نسبت به آن بی تکلیف نیست.

او با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان شهرستان باید مشکلات مناطق حاشیه شهری را به دقت رصد و برای حل آن‌ها برنامه ریزی داشته باشند، افزود: ضروری است هر دستگاه متناسب با ظرفیت‌های خود، انجام وظیفه کرده و در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از کلان نگری خارج و به جزئیات وارد شود.

پنبه دانه پور اظهار داشت: در این نشست مشترک گزارش کاملی از آسیب‌های اجتماعی شهرستان از طرف سرهنگ نیسی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و تصمیم‌هایی به منظور کاهش این مسئله ارائه شد.

آسیب‌های اجتماعی دسته‌ای از نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری افراد یک جامعه چه به صورت فردی و یا جمعی هستند که ریشه در بی نظمی ها، کژکارکردی‌های پدیده‌های اجتماعی و پیامد‌های نامطلوب آن‌ها دارد. این آسیب‌ها غالبا باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب پذیر جامعه می‌شوند و می‌توان به آسیب‌های اجتماعی خانواده، آسیب‌های اجتماعی زنان، آسیب‌های اجتماعی طلاق، آسیب‌های اجتماعی جوانان، آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی اینترنت، آسیب‌های اجتماعی ماهواره و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.