فرماندار هرسین گفت: سه مکان مناسب به منظور ساماندهی دستفروشان و وانت بار‌های دوره گرد شهر هرسین معین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عبدالله کنجوریان فرماندار هرسین گفت : سد معبر و معضلات ایجاد شده توسط دستفروشان و وانت بار‌های دوره گرد سالهاست گریبانگیر شهر هرسین شده و در گذر زمان این معضل ابعاد جدیدی از آسیب و چالش‌ها را متوجه این شهر و مردم آن ساخته است و روز به روز در حال گسترش است.

او گفت : ساماندهی دستفروشان و وانت بار‌های دوره گرد به یک مطالبه عمومی مردم تبدیل شده و با توجه به این خواسته عمومی این مشاغل کاذب با جدیت ساماندهی خواهند شد.

 کنجوریان افزود: ایجاد ترافیک سنگین، توجه نداشتن به حقوق شهروندی، مسدود نمودن پیاده روها، میادین و خیابان‌های اصلی شهر و آلودگی صوتی بخشی از مشکلاتی است که این مشاغل کاذب شهر هرسین را دچار آن ساخته اند.

او ادامه داد: بار‌ها مکانی‌هایی برای ساماندهی دستفروشان و وانت بار‌های دوره گرد در نظر گرفته شده، ولی متاسفانه صاحبان این مشاغل کوچکترین اهمیتی به این موضوع نداده‌اند و همچنان بر قانون شکنی اصرار دارند.

کنجوریان نسبت به تمکین نکردن دستفروشان و وانت بار‌ها به قانون هشدار داد و گفت: صاحبان این مشاغل با توجه به مطالبه عموم مردم باید به مکان‌های پیش بینی شده که حضور در آن بصورت رایگان است منتقل شوند و در صورت توجه نکردن به دادستانی معرفی خواهند شد.

فرماندار هرسین گفت: مکان‌های پیش بینی شده ضمن غرفه بندی از امکانات زیرساختی نیز برخوردار خواهند شد و شخصاً پیگیر موضوعات مربوط به این اماکن خواهم بود.

فرماندار هرسین از سد معبر ایجاد شده توسط برخی از اصناف به شدت انتقاد کرد و افزود: بصورت مستمر شاهد اعتراض مردم خصوصاً بانوان هرسینی در فضای مجازی نسبت به این موضوع هستیم و حتی مراجعات مکرری در این خصوص به فرمانداری انجام می‌شود و شاهد نگرانی شهروندان در خصوص سد معبر‌های ایجاد شده هستیم.

کنجوریان ادامه داد: پیاده رو محل عبور مردم است و مکانی برای تبلیغ و یا فروش کالای اصناف نیست.

او افزود: سد معبر‌های ایجاد شده در شهر هرسین بزودی و با کمک دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره صمت رفع خواهند شد.

فرماندار شهرستان هرسین گفت: امنیت روانی و آرامش روحی مردم یک شهر که بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد نباید تحت تاثیر دستفروشان و وانت بار‌های دوره گرد که تعداد آن‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر یا خودرو است قرار گیرد.

کنجوریان گفت: طبق تجربیات بدست آمده در شهر‌های بزرگ، استقرار ثابت دستفروشان و وانت بار‌ها در اماکن تعیین شده باعث رونق اقتصادی برای صاحبان آن مشاغل و ایجاد یک شغل شناسنامه دار برای آنان می‌شود .

راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

فرماندار جوانرود، کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را نیازمند عزم جدی علمی و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها و متخصصین در بررسی زوایای پنهان و آشکار آن‌ها دانست و خواستار انجام تحقیق و پژوهش در این راستا شد.

 رستگار یوسفی با اشاره به اینکه برای ارائه تحقیق و پژوهش مطلوب و کارآمد باید نیازسنجی‌های لازم بصورت مستمر مورد پژوهش قرار گیرد، افزود: نیازسنجی باید در حوزه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی با دقت لازم انجام شود.

فرماندار جوانرود ادامه داد: با نیازسنجی‌های لازم در خصوص مسایل فرهنگی و اجتماعی می‌توانیم در جهت کاهش و حل مشکلات و آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی قدم برداریم.

یوسفی با اشاره به نیاز برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مشاورین مدارس افزود: آموزش و پرورش بایستی بستر‌های لازم را برای برگزاری این کارگاه‌ها فراهم کند.

او به نقش صندوق‌های خیریه درکمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: علاوه بر کمک‌های مالی، سمن‌ها می‌توانند در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کنند.

فرماندار جوانرود افزود: مهارت آموزی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره ای، آموزش‌های پیش از ازدواج، دوره‌های تاب آوری خانواده و بهره گیری از ظرفیت علما و روحانیون از دیگر برنامه‌هایی است که برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

مشارکت گسترده مردم در انتخابات باعث پیشرفت نظام اسلامی است

فرماندار قصرشیرین گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات باعث پیشرفت و تقویت بیش از پیش نظام اسلامی است از این رو همه وظیفه داریم برای حضور در این رویداد سیاسی بزرگ فعالانه شرکت کنیم.

مرادعلی تاتار با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: باتوجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین بحران‌های مختلف، دشمنان سعی دارند میزان مشارکت مردم در انتخابات را کم رنگ و مردم را برای حضور در این عرصه دلسرد کنند.

او افزود: ملت ایران مردمی بزرگوار و بی نظیرند که در هر مقطعی از رویداد‌های مختلف نظام اسلامی صحنه‌هایی را خلق کرده اند که چشمگیر بوده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مردم ما نظام و انقلاب و رهبرشان را دوست دارند و با توجه به دلبستگی و پایبندی به آرمان‌های والای نظام حتما در عرصه انتخابات بار دیگر حماسه‌ای بزرگ خلق می‌کنند.

تاتار ادامه داد: ما هم به عنوان مجریان انتخابات ضمن فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخاباتی سالم، در نشست‌هایی با اصحاب رسانه، متخصصان، متنفذان و بزرگان ایل و طوایف راهکار‌های مشارکت حداکثری مردم را بررسی و زمینه را برای شرکت مردم در این عرصه آماده خواهیم کرد.

او گفت: مردم به طور یقین این بار هم با حضور فعالانه خود در انتخابات یک تودهنی بزرگی به تمامی بدخواهان نظام، انقلاب و رهبری خواهند زد و ثابت می‌کنند هیچ گاه دست از آرمان‌های این نظام الهی نخواهند کشید.

تاتار گفت: ستاد انتخابات شهرستان قصرشیرین آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور و مشارکت حداکثری مردم را دارد و ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها ۲۰ اسفند ماه امسال و شورا‌های اسلامی روستا‌ها ۱۶ فروردین سال آینده آغاز می‌شود.

حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا

فرماندار روانسر گفت: برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا، تاکنون ۲۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره در این شهرستان پرداخت شده است.

سعدی مصطفی زاده افزود: این تسهیلات تاکنون به ۳۴۱ کارفرما و یا واحد‌های خوداشتغالی با ۳۶۷ نیروی کار پرداخت شده است.

او ادامه داد: سهمیه اشتغال پیش بینی شده برای این شهرستان تا پایان امسال، یک هزار و ۵۶۵ نفر است که بر اساس ثبت‌های انجام شده در سامانه کارا، تاکنون ۲ هزار و ۲۰۴ مورد آن محقق شده است و رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار روانسر با بیان اینکه برای اشتغال اجازه فرصت سوزی نداریم، گفت: این شهرستان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف دارد که می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را فراهم کند.

مصطفی زاده گفت: مدیران باید برای ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران، با حذف بروکراسی‌های اداری روند پرداخت تسهیلات را کوتاه کنند.

او افزود: طی ۲ سال گذشته اقدامات و برنامه‌های خوبی برای ایجاد اشتغال در استان و همچنین شهرستان روانسر صورت گرفته، ولی باید بدانیم در مقابل جوانان و مردم، همه ما وظیفه داریم با پشتکار و جدیت به این مهم بپردازیم.

فرماندار روانسر گفت: دغدغه کنونی مسئولان کشور اشتغال جوانان و به ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی است که باید با کار جهادی در این حوزه کارنامه مثبتی ارایه کنیم.

تعطیلات نوروز و سال جدید سرپل ذهاب پذیرای هیچ مسافری نیست

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: تعطیلات نوروز و سال جدید این شهرستان پذیرای هیچ مسافری نیست و از همه هموطنان می‌خواهیم سفر به سرپل‌ذهاب را به زمان دیگری بعد از پایان کرونا موکول کنند.

نورالدین فرزادی پور افزود: همانطور که موج چهارم ویروس کرونا تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است، وظیفه تک تک ما درک این واقعیت است که در شرایط کنونی با ویروس کرونا زندگی کنیم.

او افزود: مردم باید رعایت موازین بهداشتی و استفاد از ماسک و فاصله اجتماعی را برای مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: اگرچه ایام تعطیلات نوروز و آغاز سال نو فرصتی مناسب برای صله رحم و دید و بازدید و حضور در طبیعت و گردشگری است، اما شرایط فعلی زمان مناسبی برای پرداختن به این امور نیست و باید برای مقابله با ویروس کرونا حتما از برگزاری هرگونه دورهمی و تردد‌های غیرضرور پرهیز کنند.

فرزادی پور ادامه داد: اولویت کنونی در شرایط کنونی سلامتی مردم است از این رو فرصت پیش رو را نباید تبدیل به عاملی برای تهدید سلامت مردم قرار دهیم.

او گفت: ما باید بپذیریم که ویروس کرونا در کمین همگان است از این رو وظیفه داریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت خود و خانواده و جامعه را حفظ کنیم.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: هم اکنون موردی از ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان مشاهده نشده است.

او ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون یک هزار و ۸۸۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۲ تن جان خود را از دست داده اند و هم اکنون نیز چهار نفر در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

عادی‌انگاری علت افزایش بالای سرایت کرونا

فرماندار دالاهو گفت: عادی‌انگاری باعث افزایش بالای سرایت کرونا و انتشار این ویروس منحوس در جامعه می‌شود از این رو مردم باید با رعایت موازین بهداشتی به ریشه‌کنی و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ کمک کنند.

 کرم محمدی افزود: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بازگشت ویروس کرونا را قطعی خواهد کرد.

او افزود: بازگشت ویروس کرونا باعث تعطیلی بخشی از کسب و کار‌های مردم می‌شود و برای جلوگیری از این امر باید دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

فرماندار دالاهو گفت: هرگونه تجمع در مراسم تشییع جنازه، ختم و عروسی ممنوع بوده و مدیران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به عنوان متولی اصلی صیانت از سلامت مردم، از بانیان تجمعات در مراجع قضایی اقامه دعوی خواهند کرد.

محمدی ادامه داد: با بانیان برگزاری هرگونه تجمع، شادی و عزا که باعث شیوع ویروس کرونا می‌شوند، برخورد قاطع و قانونی معمول خواهد شد.

او ادامه داد: تیم‌های نظارتی فعال و بازرسی‌های منظم همچنان در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

محمدی گفت: بار دیگر از مردم شهرستان دالاهو درخواست می‌کنیم که هرگز از خطر شیوع کرونا ویروس غافل نشده و خود را در امان ندانند، چون ویروس در کمین همگان است.

او ادامه داد: اهتمام آحاد مردم شهرستان دالاهو برای مقابله با ویروس کرونا در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورتی حتمی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.