معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت : بیش از ۸۳ هزار خانوار در استان کرمانشاه عضو فعال این صندوق هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اخوان بهبهانی معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به عضویت فعال بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت : بیش از ۱۲۳ هزار خانوار از مستمری صندوق شامل مستمری بازنشستگی، بازماندگان و از کارافتادگی بهره‌مند هستند.

او گفت : بیش از ۸۳ هزار خانوار روستایی و عشایری در استان کرمانشاه عضو فعال بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور افزود: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار استان کرمانشاه از خدمات بیمه‌ای و مستمری این صندوق استفاده می‌کنند.

او افزود: تسهیل در انتقال سوابق بیمه‌ای یکی از دلایل استقبال جامعه هدف از بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: ارائه امکانات و خدماتی همچون بیمه به روستاییان سبب کندتر شدن مهاجرت آن‌ها به شهر و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در روستا‌ها می‌شود.

کریمی افزود: امروزه نقش صندوق بیمه اجتماعی در تثبیت جمعیت روستا‌ها و ادامه فعالیت کشاورزی و عشایری بسیار مهم بوده و باید پوشش حداکثری جامعه هدف در دستور کار قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه افزود: اجرای پوشش بیمه اجتماعی فراگیر در این استان می‌تواند بسیاری از مشکلات در حوزه شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی را برطرف کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.