جلالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بومی سازی نانو کامپوزیت‌های پلیمری با خاصیت جذب آلودگی هوا

یک دکترای مواد پیشرفته گرایش نانو کامپوزیت‌های پلیمری گفت: جذب آلودگی‌ها و تجزیه آن‌ها به مواد غیر مضر یکی از مزیت‌های نانو کامپزیت‌های پلیمری است.

سعید جلالی دكترای مواد پيشرفته گرايش نانو كامپوزيت های پليمری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: نانوکامپوزیت های پلیمری به صورت هیبرید سه گانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربرد‌های این محصول تجزیه آلودگی‌های موجود در آب، هوا و سطوح به مواد غیر مضر با استفاده از تکنیک و روش فتو کات است.

او افزود: استفاده از این روش در بهبود آلودگی هوا بسیار موثر است؛ بنابراین از این محصول در سیستم شهرداری و مدیریت شهر‌ها در بحث پل‌ها ،دیوار‌ها، جداول و مسیر‌های پر تردد و پرتنش به لحاظ آلودگی می‌توان استفاده کرد.

جلالی گفت: در این محصول  مواد نانو ذرات نقره و اکسید تیتانیوم کربنات کلسیم به کار رفته است که قابلیت ترکیب شدن با هر نوع رنگی را خواهد داشت. ماندگاری این محصول به لحاظ حفظ خواص به صورت متوسط ۵ سال برآورد شده است.

او بیان کرد: مقاوم بودن در برابر اشعه ماورای بنفش، سایش، ترک و تنش‌های مکانیکی حرارتی ازجمله مزیت‌های این محصول است.

جلالی در خصوص وجود نمونه و مشابه خارجی این محصول در داخل کشور تصریح کرد: تا به امروز هیچ شرکتی در این حوزه در داخل کشور به تولید این محصول نپرداخته است، اما خارج از کشور نمونه‌هایی از این محصول وجود دارد که با قیمت بسیار زیادی نزدیک به ۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است که ما می‌توانیم با نصف قیمت یعنی کیلوی ۱۰۰ دلار به دست مشتری برسانیم.

او درباره صادرات محصول نانو كامپوزيت هاي پليمری گفت: اگر بتوانیم به تولید انبوه محصول برسیم حتماً در عرصه صادرات نیز موفق خواهیم شد، زیرا کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌ها اهمیت زیادی به روش‌ها و تکنیک‌های به روز کاهش آلودگی و سیستم‌های آلاینده هوا خواهند داشت.

او در نهایت افزود: بخشی از نتایج کار در سال های گدشته در ژورنال معتبر متریال با سطح امتیاز Q۱ ثبت شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصولاروی هرچیزی حتی کمد خانه هم گردوغباربخاطرنیروی جاذبه زمین می‌نشیند.
آخرین اخبار