رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد عنوان کرد:

مشهد قطب تولید محصولات کشاورزی استراتژیک است

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: مشهد قطب تولید سه محصول گندم، جو و کلزا است. تولید این محصولات در خودکفایی و امنیت غذایی بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ممیزی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: امسال توسعه کشت سه محصول گندم، جو و کلزا را به طور ویژه در دستور کار خود برای خود کفایی قرار داده ایم.

او افزود: سطح کشت گندم و جو آبی در مشهد ۲۳.۵ هزار هکتار، گندم و جو دیم بالغ بر ۲۵ هزار هکتار شامل می‌شود، از لحاظ کشت دانه‌های روغنی در سال ۹۹، مشهد سطحی بالغ بر ۱۶۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: کشت کلزا به واسطه اهمیتی که در خودکفایی دانه‌های روغنی برای کشور به ارمغان می‌آورد، مورد توجه ویژه جهاد کشاورزی قرار دارد.

بیشتر بخوانید


ممیزی با اشاره به اینکه گیاه کلزا از حیث کشت تناوبی و هم به لحاظ غنایی که به خاک می‌بخشد، مورد توجه است بیان کرد: برای تأمین روغن مورد نیاز بازارمصرف و مردم، روغن کلزا بهترین کیفیت را در بین روغن‌های بازار و مورد استفاده مردم را دارد.

او تصریح کرد: کشت دانه‌های کلزا، گندم و جو از شهریور شروع شد و تا دی ماه ادامه داشت، در مرحله اولیه پیشگیری از بیماری‌های قارچی است که ممکن بود بذر‌ها را متأثر کنند برای این منظور تمام بذر‌ها ضد عفونی و فرآیند کشت انجام شد و تمامی سطوح کشت را پهنه بندی و سازماندهی کردیم.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.