راه اندازی۱۱ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری کشاورزی در خراسان رضوی

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا کنون در ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سامانه‌های نوین آبیاری کشاورزی راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اسماعیلیمعاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: محدودیت اعتباری در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و احیا و مرمت قنوات در خراسان رضوی وجود ندارد و اگر طرح‌ها و اقدامات کشاورزان شاخصه‌های لازم را داشته باشد از این اعتبارات بهره مند می‌شوند.

او افزود: بیش از ۳۰۰ رشته قنات خراسان رضوی هم از ابتدای امسال تاکنون لایروبی و مرمت شده است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را از اقدامات اساسی برای افزایش بهره وری و راندمان بخش کشاورزی برشمرد و ادامه داد: هزار هکتار توسعه این کشت‌ها در استان طی امسال هدف گذاری شده و  گناباد از ظرفیت‌های خاصی در این بخش برخوردار است.


بیشتر بخوانید


اسماعیلی بیان کرد:کمبود دانش تخصصی و علمی بخش کشاورزی خراسان رضوی  از مشکلات مهم این بخش است و بهره گیری بیشتر از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف برای ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی‌های کشاورزان اقدامی موثر در این زمینه است.

او تصریح کرد:تکمیل زنجیره تولید و بازاریابی و توجه به بازار هدف  از عوامل مهم کاهش تاثیر مشکلات و آسیب‌ها در زمینه‌های گوناگون بر بخش کشاورزی است و برای صادرات پایدار این بخش باید در کنار بازاریابی به ارزش افزوده محصولات و به خصوص محصولات محوری کشاورزی در هر منطقه توجه اساسی داشت.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم و جامعه نقش اساسی دارد و باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم و رفع مشکلات از ظرفیت‌های این بخش حداکثر بهره را گرفت.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار