در نشست خبری باغ پرندگان قم چه گذشت؟

شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در باغ پرندگان قم و اتلاف صدها پرنده همچنان سوژه داغ رسانه های قم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، رفیعی،مدیر کل دامپزشکی استان قم  روز دوشنبه در نشست خبری خانه مطبوعات استان قم  که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد  با اشاره به معدوم سازی ۶۹۲ قطعه پرنده بر اثر آنفولانزای فوق حاد پرندگان  در باغ پرندگان قم گفت: پس از طی شدن فرآیند ۴۲ روزه قرنطینه و تکمیل حذف عوامل آلوده کننده و پس از شستشو و ضدعفونی تکمیلی و رعایت الزامات، مجوز‌های نهایی بهداشتی برای این مجموعه تفریحی صادر می‌شود.


او با تاکید بر این که در زمان بهره برداری با رعایت نکات اصلی بهداشتی و امنیت زیستی، مجوز ۳ ماهه برای افتتاح صادر شد گفت: برای صدور مجوز نهایی باید برخی الزامات بهداشتی رعایت شود تا مجوز‌های لازم دوباره صادر شود.


رفیعی در خصوص علت و منشا اصلی آلودگی افزود: علت بیماری می‌تواند از طریق افراد، وسایل آلوده یا طیور بیمار باشد، اما برای شناسایی چگونگی ورود ویروس  به باغ پرندگان کمیته کارشناسی در حال بررسی است.


مدیر کل دامپزشکی استان قم با اشاره به خسارت وارده به سرمایه گذار این طرح گفت: پس از برآورد کمیته تحقیق میزان خسارت پرداختی به سرمایه گذار اعلام خواهد شد.


مدیر کل محیط زیست استان قم هم در خصوص مجوز‌های صادر شده برای این مکان تفریحی گفت: باغ پرندگان در رده یک فعالیت محدوده شهری قرار دارد و تاییدیه‌های قانونی لازم را از زمان آغاز فعالیت اخذ کرده است.


موسوی افزود: از نظر مجوز‌های زیست محیطی هیچ مشکلی درباره این طرح وجود ندارد و طرح توجیهی و پروانه بهداشتی لازم را دریافت کرده است.


معاون خدمات شهری شهرداری قم هم با تاکید بر این که در زمان افتتاح مجوز ۳ ماهه و موقت برای آغاز به کار طرح دریافت شده است، گفت: پیگیر رفع ایرادات فرعی باقی مانده هستیم تا بتوانیم مجوز‌های نهایی را برای بهره مندی مردم از این طرح تفریحی فراهم کنیم.


سامع ظرفیت این مجموعه تفریحی را بیش از ۳ هزار پرنده عنوان کرد و گفت: پس از برطرف شدن دغدغه‌ها و الزامات بهداشتی دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار