از سرو تلفنی قلیان جلوگیری شد

با دستور قضایی از فعالیت یک مغازه در زرند که به صورت تلفنی اقدام به توزیع و سرو غیرقانونی قلیان می کرد، جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در پی دستور ویژه‌  حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند تیمی از نمایندگان بهداشت، صمت و اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، رییس واحد پیشگیری و صلح و سازش به سرپرستی قاضی سامان جعفری نماینده‌ ویژه دادستان در امر نظارت بر بازار و صنوف به صورت سرزده از ۴۰ فروشگاه واقع در بازار، پاساژ‌ها و مغازه‌های سطح شهر بازدید و طی آن برخورد‌های قانونی در محل صورت گرفت.

در این بازدید‌ها ۱۵ مغازه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، ارائه‌ ندادن فاکتور فروش، نبود قیمت گذاری روی اجناس متخلف شناخته شدند و برای آن‌ها پرونده‌های قضایی تشکیل شد.

همچنین ۲ واحد فروشگاه لوازم خانگی که جواز کسب آن‌ها به صورت غیرقانونی در اختیار اتباع بیگانه گذاشته شده بود، بنا به دستور قاضی جعفری پلمب شد.

در این بازدید یکی از مغازه‌های سطح شهر که گزارش اقدام آن واحد در ارتباط با توزیع و سرو غیرقانونی قلیان به صورت تلفنی به اطلاع دادستان رسیده بود نیز مورد بازرسی قرار گرفت و در این رابطه نیز ضمن جلوگیری از ادامه‌ فعالیت این واحد متخلف، برای  آن پرونده قضایی تشکیل شد.

حجه الاسلام بلوچ زاده با هشدار به عوامل برهم زننده‌ انضباط بازار از جمله محتکران، گران فروشان و کم فروشان و  غیره گفت: نظارت دادستانی بر موارد مربوط به اصناف و بازاریان مقطعی نیست و قطعا با شدت بیشتری انجام می‌گیرد.

او با ابراز نگرانی از ضعف در سیستم‌های نظارتی بر صنوف و بازار افزود: دیگر به بازرسان و متولیان امر نظارت بر بازار و فعالیت صنوف چه در امر قیمت‌ها و چه در موضوع احتکار و چه در بحث مهم بهداشت هشدار نخواهیم داد؛ چرا که به اندازه‌ کافی مرتب و با تاکید فراوان هشداز لازم داده شده و از این پس با عواملی که ترک فعل می کنند به شدیدترین وجه ممکن برخورد خواهیم کرد و هیچ بهانه‌ای هم پذیرفته نخواهد شد.

ددادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از شهروندان زرندی خواست در صورت مشاهده‌ هر گونه خلافی در جای جای شهرستان مراتب را از سامانه‌ سجام و یا سایر روش‌های ارتباطی به اطلاع دادستانی و متولیان این امور برسانند و این اطمینان را به مردم نجیب و ولایتمدار شهرستان می دهم که در راه مبارزه با افرادی که حقوق مردم را پایمال می‌کنند لحظه‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار