عملیات بذر کاری در سطح ۱۲۵ هکتار از اراضی ملی پلاک چشمه انجیر شهرستان سپیدان به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، گفت: طرح  بذرکاری با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در حوزه طرح صیانت اَبنو انجام شد.

او، بیان کرد: عملیات اصلاح، احیا، تقویت و غنی سازی جنگل‌های شهرستان سپیدان با گونه‌های بومی بلوط و بادام کوهی و با توجه به موقعیت و اقلیم شهرستان با موفقیت انجام شده است.

بحرینی، هدف از اجرای طرح بذرکاری را حفظ وضع موجود و حفاظت از ذخایر جنگلی، احیای جنگل‌ها، افزایش کمیت و کیفیت گونه‌های بومی جنگل، افزایش تراکم پوشش جنگلی، حفاظت از خاک، جلوگیری از فرسایش و کنترل سیلاب دانست.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، اجرای طرح بوم سازگان زاگرس را باعث پایداری حیات طبیعت و بهبود معیشت مردم محلی برشمرد و تصریح کرد: جنگل به عنوان یکی از شاهکار‌های خلقت آثار مثبت زیادی در وضعیت زیست محیطی انسان‌ها دارد بنابراین برای احیا و توسعه آن بایستی تمام تلاش خود را در حفظ و احیاء آن انجام دهیم.

او، ادامه داد: در پایان از مرتعداران روستایی و عشایری ساکن منطقه خواست با اجرای عملیات قرق محدوده احیاء شده از هر گونه ورود دام به این مناطق خود داری نمایند در غیر این صورت برابر مقررات با متخلفان برخورد می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.