مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان درباره کاربرد مشتقات گرافن نانو در صنایع مختلف توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین امانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مشتقات گرافن نانو، ماده‌ای کربنی با ساختار لایه‌ای دارای خواصی همچون استحکام مکانیکی، انعطاف پذیری و هدایت الکتریکی بالا و دارای خاصیت آنتی UV و آنتی باکتریال است. با ایجاد عامل‌های مختلف شیمیایی بر سطح لایه‌های گرافن ویژگی‌ها و مشتقات مختلفی از آن حاصل می‌شود که می‌توان جهت ارتقای کیفیت و ایجاد خواص نو در محصولات صنایع مذکور بهره‌مند شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به کابرد‌های مشتقات گرافن بیان کرد: مشتقات گرافن در تایر برای افزایش چسبندگی (grip)، کاهش میزان خستگی، افزایش قدرت کششی برای افزایش مقاومت کششی، افزایش مقاومت به سایش، افزایش مقاومت شیمیایی و حرارتی کاربرد دارد.

او ادامه داد: گرافن در کامپاند پلیمری برای تقویت خواص مکانیکی، افزایش هدایت الکتریکی و گرمایی، کند سوز کردن، دارای خاصیت آنتی باکتریال و  شلنگ‌ها و لوله‌های پلیمری برای کاهش نفوذ پذیری، افزایش مقاومت به حریق، افزایش هدایت الکتریکی، ایجاد خاصیت آنتی استاتیک ورنگ و پوشش برای افزایش مقاومت به خوردگی، افزایش مقاومت به چسبندگی، افزایش مقاومت به سایش، خاصیت ضد جلبک، افزایش هدایت الکتریکی و گرمایی است.

امانی باتوجه به روان سازها گفت: از گرافن در روان ساز‌ها برای ایجاد مقاومت در مقابل اصطکاک و سایش و افزایش انتقال حررات استفاده می شود و همچنین از مشتقات گرافن در بتن و سیمان برای بهبود خواص مکانیکی، کاهش نفوذ پذیری، افزایش مقاومت شیمیایی، افزایش مقاومت در مقابل حرارت و در باتری و ذخیره ساز‌ها برای افزایش هدایت الکتریکی، تاخیر در فرایند سولفاته شدن و کاهش اندازه ذرات PbSO۴، افزایش تعداد چرخه شارژ استفاده و کاربرد های زیادی دارد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار