مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین سرانه آموزشی در استان ۶ متر و ۲۰ سانتیمتر است که از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاونان رئیس‌جمهوری، وزیر آموزش و پرورش و خیران مدرسه‌ساز برگزار شد اظهار داشت: تا پایان سال مالی جاری ۵۷ طرح خیری مدرسه‌سازی در این استان تکمیل و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

او افزود: این طرح‌ها با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است که البته ۹ طرح آن در دهه فجر امسال تکمیل و بهره‌برداری شده است.


بیشتر بخوانید


رهی میانگین سرانه آموزشی در چهارمحال و بختیاری را شش متر و ۲۰ سانتیمتر دانست و اضافه کرد: این میزان در مقایسه با میانگین آموزشی کشور که پنج متر و ۶۰ سانتیمتر اعلام شده، بالاتر است.

او به فعالیت ۳۵۰ خیر مدرسه‌ساز در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد امسال ۲۰ خیر ۲۸۰ میلیارد ریال برای اجرای ۲۰ طرح با ۱۰۰ کلاس درس و پنج هزار متر مربع زیربنا را برعهده گرفتند و پرداخت کردند.

رهی افزود: هم‌اکنون ۱۰ مدرسه در استان با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های خیری در حال پیگیری برای مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی است.

او اضافه کرد: خیرین در هر طرح خیری ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌ها را تامین و پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.