در بیست ودومین جشنواره خیرین مدرسه ساز همزمان با سراسر کشور از ۵۰ خیر نیکوکار مدرسه ساز کرمانی، تجلیل وقدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، عصر امروز در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز که بصورت ویدیو کنفرانسی همزمان با سراسر کشور باحضور جمعی از مدیران استانی دراستانداری کرمان برگزار شد، علی زینی وند استاندار کرمان گفت: استان کرمان طی چند سال گذشته، در جذب منابع ساخت مدرسه وخیران رتبه قابل قبولی را از آن خود کرده است.

او افزود: ما همچنان نیازبه کمک خیران داریم چراکه در بعضی نقاط محروم وعشایری هنوز در برخی مدارس بخاری نفتی و یادر روستا مدارس کپری وجود دارد.

زینی وند تصریح کرد: از سال ۹۲میزان کمک خیرین از رقم ۵ میلیارد تومان به ۲۲۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی رسیده است، این در حالی است که این کمک‌ها از اعتبارات دولتی جلوتر بوده است.

او با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان نسبت به متوسط کشوری متناسب بوده است، گفت: اما در مناطق محروم وعشایری این تناسب متوازن نیست.

سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در این مراسم گفت: رشد ۶۹۳ درصدی تعهدات خیرین مدرسه ساز استان کرمان از جشنواره بیست و یکم تا جشنواره بیست و دوم موجب شده استان‌کرمان در رشد جذب مشارکت‌های خیرین و مردمی رتبه اول کشور را کسب کند.

او از مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در استان کرمان قدردانی کرد و اظهار کرد: در سال ۹۹ مشارکت خیرین مدرسه ساز، فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، موسسه خیریه مهر گیتی، مشارکت چشمگیر عموم مردم نجیب و مهربان استان کرمان در طرح ملی "آجر به آجر" و پویش‌های" مهر محرم" و پویش بانوان "من مادرم بچه‌های ایران فرزند من" دست به دست هم داد تا استان کرمان در شاخص جذب مشارکت‌های خیرین و مردمی در کشور رتبه نخست را کسب کند.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه تعهدات خیرین مدرسه ساز در جشنواره بیست و دوم بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ با تخصیص اعتبار دولتی به تعهدات خیرین برای تکمیل پروژه‌ها، سال خوبی از نظر رشد اعتبارات ملی نیز خواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: در این جشنواره از کتاب زندگینامه خیر نیکوکار حسین عباسلو رونمایی شد.

او ضمن قدردانی از نیت و اقدام این خیر بزرگ افزود: وی در استان کرمان ۱۷ مدرسه را کلنگ زنی کرده، که تاکنون ۷ مدرسه  به بهره برداری رسیده و مابقی در حال ساخت است.

در پایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز با اهدا لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل و تکریم به عمل آمد و از ترانه خیرین مدرسه ساز با صدای هنرمند برجسته کرمانی رضا بیجاری نیز رونمایی شد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار