همزمان با ایام الله دهه فجر مراسم ازدواج ۳۰ زوج زرندی با هدف نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسان در تالار قصر زرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، طی مراسمی محدود، جشن ازدواج ۳۰ زوج زرندی  با مشارکت میلیاردی یک خیر، برگزار شد.

در این مراسم معنوی عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان با قدردانی از دست اندرکاران این مراسم، گفت :گسترش فرهنگ ازدواج آسان در شرایط کنونی با تاکید بر ارزش‌های والای اسلامی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است بنابراین همه آحاد مردم به ویژه مسئولان باید بیش از پیش به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

او با اشاره به اهمیت ازدواج آسان از دیدگاه اسلام و قرآن اظهارداشت:خانواده ارزشمندترین بنیاد اجتماعی در پیشگاه خداوند است، بنا بر این زمینه‌های پیوند پاک و مقدس ازدواج را می‌توان بخوبی در آئین اسلام، سنت نبوی و سیره ائمه (ع) مشاهده کرد.

او ازدواج جوانان مهمترین دغدغه خانواده‌ها دانست و افزود: بنابراین ضرورت دارد با بهره مندی از احکام و ارزش‌های دینی و اسلامی نسبت به ترویج ازدواج اسلامی در جامعه تلاش نمائیم.

 شریعتی اظهار کرد :دستگاه های، فرهنگی، تبلیغی بویژه خیران بزرگوار در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به هنگام نقش بسیار ارزشمندی دارند که باید در این راستا همواره تلاش خود را به کار گیرند.

نماینده مردم زرند وکوهبنان درمجلس بیان کرد: با اشاره به نقش خیرین و نیکوکاران در اجرای فعالیت‌های خیرخواهانه گفت امروزه به برکت مشارکت نیکوکاران و خیرین و عزم مسئولان شاهد آغاز زندگی جامعه جوان هستیم و ضرورت دارد تشریفات زائد و غیر مفید در مراسمات را حذف نمائیم.

شریعتی گفت :مجلس یازدهم برای اولین بار کمیسیون جوانان و خانواده را تشکیل داد که در این کمیسیون قطعا تحول م تاثیر شگرفی در جهت تحقق اهداف برای آرامش و سلامت و امنیت خانواده‌ها ایجاد خواهد شدححت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند هم با قدردانی از همه دست اندر کاران این مراسم بویژه خیر بزرگوار که مقدمات برگزاری این مراسم خداپسندانه را فراهم نمود بر لزوم رعایت احترام متقابل و دوستی و صمیمیت در زندگی مشترک خانواده‌ها تاکید کرد

او افزود: ازدواج آسان از سنت‌های پسندیده در دین مبین اسلام است؛ که همواره باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد

علی صادق زاده فرماندار زرند هم در این مراسم گفت با کمک یکی از خیرین جشن ازدواج این ۳۰ زوج زرندی با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به مناسبت بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد

او گفت: ۱۴قلم کالای اساسی و بهمراه هزینه برگزاری جشن و‌همچنین اهدا ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد توسط یکی از خیرین که نخواست نامش فاحش شود خوشبختانه این زوج‌های جوان به خانه بخت رفتند فرماندار زرند از استمرار برگزاری جشن ازدواج آسان با مشارکت دیگر خیران خبر داد.

صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان نیز ترویج ازدواج آسان بر مبنای ارزش‌های اسلام را زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگ سازی شود.

او گفت: کمیته امداد امام خمینی آماده ارائه تسهیلات اشتغالزایی تا سقف ۵۰۰میلیون ریال به زوج‌های جوان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار