میردامادیان گفت: نزدیک به ٦٠ واحد آموزشی نیمه‌تمام خیرساز در استان اصفهان وجود دارد که تا پایان سال ١٤٠٠ تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زهره میردامادیان رییس هیات مدیره انجمن خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان با قدم‌های مثبت خیران در زمینه مدرسه‌سازی جایگاه سوم کشور را کسب کرده است.

او تصریح کرد: تجهیز، بهسازی و نوسازی مدارس برای تامین بهترین مکان به منظور تعلیم، تعلم و پرورش نیروی انسانی از بزرگترین اقدام‌های فرهنگی است.

به گفته او، برای سال ١٤٠٠ تلاش می‌شود با مشارکت دولت و خیران طرح‌های نیمه‌تمام دارای اولویت تکمیل شود.

رییس هیات مدیره انجمن خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان اظهار کرد: نزدیک به ٦٠ واحد آموزشی نیمه‌تمام خیرساز در این استان وجود دارد که تا پایان سال ١٤٠٠ تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

میردامادیان با اشاره به ظرفیت مناسب اصفهان برای تولید تجهیزات آموزشی اظهار امیدواری کرد: اعتبار‌هایی در اختیار استان قرار گیرد تا با استفاده از این ظرفیت مدارس اصفهان تجهیز شوند.

بر پایه آمار موجود ۳۰ درصد مدارس کشور با سرمایه‌گذاری خیران ساخته شده است که نشان از توانایی و ظرفیت بالای نیکوکاران در امر مدرسه‌سازی دارد.

برآیند‌ها مبین این است از مجموع ۵۳۰ هزار کلاس درس موجود در کشور، تاکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار کلاس درس به همت خیران ساخته شده است که اگر قرار بود این حجم از مدارس و کلاس‌های درس را دولت به تنهایی احداث کند به طور قطع هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیران و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه‌سازی تشکیل شد، این مجمع با ۸۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان اصفهان فعال است.

امسال افزون بر ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان پنج میلیون نفری اصفهان به تحصیل مشغول هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.