مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در هفته تربیت اسلامی امسال ۱۷ برنامه در استان برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دیدار با کادر حوزه پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تبلور اندیشه‌های والا و ناب تربیت اسلامی در جای جای اهداف سند تحول بنیادین، حکایت از جامعیت و ریزبینی این سند در قاموس تعلیم و تربیت اسلامی _ ایرانی دارد.

او افزود: فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی به عنوان فعالیت‌های بدون مرز شناخته می‌شوند و داشتن نگاه تخصصی، جامع گرا و نقادانه لازمه موفقیت و خدمت درحوزه فرهنگی، هنری و پرورشی است.

واقعی با اشاره به اجرای ۱۷ طرح در حوزه پرورشی و فرهنگی در استان گفت: تجلیل از معاونین و مربیان منتخب استان، برگزاری مسابقه ویژه مربیان ومعاونین پرورشی ومشاوران مدارس از بیانات مقام معظم رهبری، برگزاری مسابقه کتاب خوانی به صورت مجازی از زندگی نامه شهدای والامقام رجایی وباهنر و توزیع یک هزارجلد کتاب، جذاب سازی کلاس‌های درس دینی بین مربیان و مشاوران ومعاونین پرورشی مدارس از جمله برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در خراسان جنوبی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی در بهارستان علم و ادب را اصلی‌ترین رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان دانست و تصریح کرد: عامل بودن مربی در حوزه‌های مختلف قرآنی، تربیتی، فرهنگی، هنری و پرورشی می‌تواند آثار پایدار و ماندگاری را در متربی ایجاد نماید که در تمام طول عمر او را از سقوط در ورطه‌ی گمراهی حفظ کند.

او با بیان این که بین فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ارتباطی دو سویه و مستقیم برقرا است، گفت: خروجی ارتباط و تعامل بین فعالیت‌های آموزشی و پرورشی زمینه ساز تربیت و پرورش انسان‌هایی تمام ساحتی، مهارت محور، توانمند، متعهد و متخصص می‌شود.


بیشتر بخوانید


او سم پاشی ها، کارشکنی‌ها و توطئه‌های دشمنان در این حوزه را در امتداد پروژه نفوذ دانست و عنوان کرد: یکی از مسیر‌هایی که باید به طور جد و مستمر مراقبت و محافظت شود، بستر فضای مجازی است که سلامت و امنیت روح و روان دانش آموزان را هدف گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از حوزه فرهنگی و پرورشی به عنوان حساس‌ترین حوزه در نظام تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی یاد کرد و گفت: تولید و ارتقای محتوای الکترونیک فرهنگی در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری، زمینه ساز تزریق برنامه‌ها و هموار شدن مسیر خدمت و تعالی این حوزه در خطه قهستان زمین خواهد شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اگه فرهنگمون درست بشه ، بقیه مسائل هم درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کاش در زمینه فرهنگی پیشرفت بیشتری داشته باشیم
آخرین اخبار