رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: حوادث مربوط به گاز در این استان نسبت به پارسال ۷۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرامرز مهری، رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: ۷۵ درصد حوادث گاز بر اثر اتصالات غیراستاندارد در منازل اتفاق می‌افتد ، طوری که برخی از خانواده‌ها برای استفاده سماور گازی از این اتصالات و سه‌راهی غیراستاندارد استفاده می‌کنند.

او تصریح کرد: وجود اتصالات ناایمن بروز حوادث تلخ و ناگواری را رقم زده که بهتر است با احتیاط بیشتر در این زمینه از تاییدیه های نظام مهندسی در گازرسانی داخلی استفاده شود.

مهری به حادثه گازگرفتگی اخیر در شهرستان نیر هم اشاره کرد و افزود: در این حادثه یک نفر فوت کرده و یک نفر دیگر هم در اثر مسمومیت شدید ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در بیمارستان اردبیل بستری می‌باشد.

رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل به حوادث گاز گرفتگی بر اثر تولید مونوکسیدکربن اشاره کرد و گفت: در یک محیط بسته تولید این گاز سمی به مسمومیت و حتی مرگ و میر همشهریان منجر می‌شود که بهتر است شهروندان در نصب وسایل گاز سوز و گرمایشی به سالم بودن دودکش و همچنین فضای تهویه هوا توجه داشته باشند چرا که ۵۰ درصد حوادث به دلیل تولید مونوکسیدکربن رخ می‌دهد.

او در ادامه افزود: با کاهش اکسیژن و افزایش گاز خطرناک مونوکسیدکربن مرگ و میر خانواده‌ها و ساکنان واحدهای مسکونی را شاهد هستیم که امیدواریم با احساس مسئولیت همه افراد خانواده و یک واحد ساختمانی از بروز حوادث تلخ و خطرناک جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.