سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: دانش آموزان به دلیل ارزان شدن اینترنت داخلی، در پرداخت هزینه برنامه شاد مستقیماً تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه اخیر نمایندگان پارلمان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین نرخ تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی معادل درصد نرخ تعرفه‌های پیام‌رسان‌های خارجی گفت: هزینه‌های ارزان شدن اینترنت داخلی قطعاً در بودجه‌های آموزش و پرورش و شبکه شاد اثر دارد؛ البته این موضوع مستقیماً روی هزینه‌های وزارتخانه اثرگذار است، اما نسبت به دانش آموزان  چنین نیست. دانش آموزان در پرداخت هزینه برنامه شاد مستقیماً تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: هر چه دست آموزش و پرورش را  باز کنیم، خدماتش نسبت دانش آموزان بیشتر خواهد شد و به جای اینکه هزینه‌ها را به دولت دهد، می‌تواند زیرساخت‌های شبکه شاد و به روزرسانی و کیفیت را افزایش دهد. همچنین شبکه‌های پیام‌رسان داخل کشور می توانند مکمل شبکه شاد باشند و به عنوان بازوان کمکی آن عمل کنند.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام فلاحی تصریح  کرد:  مجلس یازدهم در پی توسعه امکانات فضای مجازی و پیام رسان‌ها داخلی است تا بارقه امید و آب حیاتی برای این پیام‌رسان‌ها باشد که البته دولت حمایت درستی از آنها نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار