خسارت ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی متخلفان به محیط زیست لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: متخلفان ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت امسال به محیط زیست استان وارد کردند که جرائم آن‌ها در قالب ۶۰۰ پرونده در حال رسیدگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،مهرداد فتحی بیرانوند،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت مربوط به سالجاری است و ۶۰۰ پرونده برای صدور رای نهایی در محاکم قضایی رسیدگی می‌شود.

او اظهار کرد: تخلفات زیست محیطی این افراد شامل زنده گیری و کشتن پرندگان، آبزیان و پستانداران بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: امسال ۲۰۰ قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز از متخلفان زیست محیطی در لرستان کشف و ضبط شده که ۳۶ قبضه از این تعداد غیرمجاز بوده است.

فتحی بیرانوند گفت: تخلفات زیست محیطی در لرستان نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است که این مهم به دلیل کمک‌های مردم، آموزش بومیان، ارتقای فرهنگ زیست محیطی و برخورد‌های شدید با متخلفان می‌باشد.

لرستان با وسعت یک و هفت دهم درصد مساحت کشور دارای تنوع زیستی بسیار بالایی است به طوریکه زیستگاه امنی برای ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور شامل ۳۶۸ گونه جانوری و یک هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.

۱۵۰ گونه جانوری در لرستان شناسایی شده که از این تعداد پنج گونه جانوری شامل وزغ لرستانی، سمندر لرستانی و سه گونه ماهی کور غار به عنوان گونه‌های جانوری اندمیک در ثبت جهانی شده است.

کل (پازن کوهی)، بز، خوک وحشی، پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، کفتار، گرگ، روباه معمولی، خرگوش، تشی، گربه وحشی، دلیجه، کلاغ نوک سرخ، کرکس، سارگپه پا بلند، عقاب طلایی، شاهین، بالابان، کبوتر چاهی، انواع سهره‌ها، شاه بوف، کبک، تیهو، کبوتر جنگلی، قمری، چرخ ریسک بزرگ، سنگ چشم خاکستری، کمر کلی، کمر کلی کوچک، چکاوک مهمترین گونه‌های جانوری این استان هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.