نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پل آزادگان به‌عنوان نخستین پل چهار سطحی شمال شرق کشور در بهار ۱۴۰۰ بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا موحدی‌زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در صدوبیست‌وسومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که امروز ۱۱ اسفندماه برگزار شد، گفت: نوروز امسال را با همه‌گیری کرونا آغاز کردیم و از همین رو ایامی خلوت و بدون دید و بازدیدی را پشت سر گذاشتیم که نتیجه آن منجر به کاهش میزان مرگ‌ومیر شد.

او افزود: برای نوروز ۱۴۰۰ نیز هشدار‌هایی داده شده است که اگر رعایت نکنیم، دوباره با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم شد و امیدواریم مردم در کنار دولت و سایر نهاد‌ها همت کنند که در سال آینده این بیماری را به حداقل برسانیم و مردم بهتر بتوانند تنفس کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امسال تجربه‌ای برای شناسایی نقاط ضعف و قوت همچنین شناسایی فرصت‌ها و نکاتی بود که باید روی آن‌ها تمرکز شود و کرونا زمینه‌ای برای استفاده بهتر از این فرصت‌ها را فراهم آورد.

موحدی‌زاده بیان کرد: برنامه‌ها به جد درحال پیگیری است و برای نمونه پل چهار سطحی آزادگان به‌عنوان نخستین پل در شمال شرق در بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید که بار ترافیکی را کاهش چشمگیری خواهد داد.


بیشتر بخوانید


او همچنین تقاطع غیرهمسطح ابوطالب، بازسازی کال اسماعیل‌آباد با پارکی خطی، مسیر جلوخان فردوسی تا هارونیه با هدف تقویت فرهنگی منطقه، کوه‌پارک، رودپارک و بوم‌پارک، پردیس تئاتر مشهد، پارک مادر و کودک با ۸۰ درصد پیشرفت، پارکینگ آزادی و پارک ۵ هکتاری انتهای مهریز را از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های درحال انجام عنوان کرد که برخی تا انتهای سال و برخی در بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه دسترسی به ایستگاه دوم شهید کاوه فردا به بهره‌برداری خواهد رسید، تاکید کرد: همچنین عملیات ایستگاه سلامت درحال انجام است که شهرداری بیش از  ۵ هزار میلیارد تومان در آن هزینه می‌کند.

در زمینه المان‌های نوروزی صاحب سبک هستیم

صدرا یوسفی، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز درباره استقبال از بهار ۱۴۰۰ گفت: مشهد ۱۲ سال است سابقه رویداد‌های نوروزی را دارد که چهارمین دوره جشنواره خانه بهار با رویکرد ویژه شورای پنجم درحال برگزاری است.

او افزود: ما در این‌ زمینه صاحب سبک هستیم و افزایش نشاط و شادی، ارتقای سطح کمی و کیفی سیمای شهری و حرکت به سمت آرایه‌های دائم از جمله نکاتی بود که به آن‌ها در انتخاب آثار توجه داشته‌ایم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های کشور در جشنواره امسال استفاده کرده‌ایم و به کارگاه‌های آموزشی و خلق ایده توجه ویژه شده است.

مصوبات جلسه امروز؛ حذف نام‌های تکراری از معابر مشهد در ادامه جلسه امروز وارد دستور شد.

مصوبات جلسه امروز عبارت‌اند از:
- تصویب دوفوریت، کلیات و جزئیات واگذاری حق انتفاع یک قطعه زمین به مؤسسه خیریه زینب کبری (س). این خیره در زمینه مادران کارتن‌خواب فعالیت می‌کند. همچنین زمین واگذارشده ۱۰ هزار مترمربع با کاربری مسکونی است؛ تصویب مجوز واگذاری دارایی‌های شهرداری در طرح مهر هشتم؛ تصویب لایحه ضرایب درآمدی در عوارض شهری که این مبلغ از این پس به‌صورت قطعی محاسبه خواهد شد و مبلغ دریافتی علی‌الحساب نخواهد بود؛ تصویب لایحه تثبیت و تغییر نام‌های تکراری معابر مشهد. گفتنی است اکنون ۳۰ نام تکراری در ۹۰ معبر شهر وجود دارد.
- تصویب بررسی طرح تفضیلی حوزه میانی شهر
- تصویب طرح ارائه خدمات شهرداری مشهد در ناحیه منفصل توس
- تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ سازمان فرهنگی و اجتماعی
-تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ سازمان زمین و مسکن
-تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ سازمان عمران
-تصویب اصلاح بودجه سال ۹۹ شرکت بهره برداری قطار شهری
-تصویب اصلاح بودجه سال ۹۹ شرکت قطار شهری مشهد
-تصویب اصلاح بودجه سال ۹۹ سازمان حمل و نقل و ترافیک
-تصویب اصلاح بودجه سال ۹۹ شرکت توسعه ارتباط ترافیک
- تصویب طرح اصلاح شبکه معابر شمال شهر
- تصویب لایحه دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر بهره برداری از پارکینگ‌های عمومی شهر مشهد

انتهای پیام// ا. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.