کلاهبرداران در ایام و مناسبت‌های مختلف از قبیل جشن احسان و نیکوکاری کمین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کلاهبرداران در ایام و مناسبت‌های مختلف از قبیل جشن احسان و نیکوکاری با انتشار پیام و تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی شهروندان را دعوت به شرکت در کمپین‌های جمع آوری کمک‌های نقدی کرده و از این طریق از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: عده‌ای فرصت طلب در این گونه ایام با سوءاستفاده از عواطف و احساسات هموطنان با شگرد‌های خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند.

سرهنگ آنقی افزود: برخی کلاهبرداران با ارائه شماره‌های حساب بانکی خود و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.

او اضافه کرد: در برخی موارد افراد از طریق صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت‌ها با معرفی خود به عنوان عضوی از موسسه‌های خیریه معتبر اقدام به فریب و درخواست کمک مالی کرده و مردم هم به واریز کمک‌های نقدی به این افراد می‌پردازند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: راه اندازی مراکز نیکوکاری باید با هماهنگی نهاد‌های مرتبط از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و یا سایر نهاد‌های مربوطه صورت پذیرد و در غیر این صورت به هر عنوانی غیر قانونی بوده و موجبات سوء استفاده و کلاهبرداری را فراهم می‌سازد.

او ادامه داد: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً تنها به شماره حساب‌های رسمی اعلام شده و معتبر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمک‌های خود را واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که به نام اشخاص بوده و مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند، اعتماد نکنند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: مردم در صورتی مواجهه با مراکز نیکوکاری حتما صحت و سقم مجوز آن‌ها را از نهاد‌های معتبر استعلام کرده و پیش از واریز وجه اعتبارسنجی لازم را انجام دهند.

او از مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir به کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.