مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: طرح جهت‌دهی و راهبری مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی در مناطق حاشیه شهر سنندج آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت:این طرح در راستای توانمندسازی اقتصادی بانوان بوده و ویژه بانوانی است که پتانسیل، ظرفیت و توانمندی کار کردن دارند.

او افزود: بر این اساس بانوانی که تمایل داشته باشند می‌توانند در سامانه جهاد دانشگاهی ثبت‌نام کنند و پس از آن استعدادسنجی شده و مشاوره شغلی و آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: در قالب این طرح در رسته‌های شغلی بازارمحور شرایط اشتغال برای بانوان به گونه‌ای ایجاد می‌شود که بتوانند در فضای منزل و در قالب تسهیلات مشاغل خانگی فعالیت داشته باشند.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود، افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عالی جهاد دانشگاهی در خصوص آموزش، ساماندهی و اتصال به بازار، راهبری شغلی و پرورش ایده و خلاقیت در مراکز نوآوری این نهاد، نباید مغفول بماند.

آژیر گفت: این طرح هم‌اکنون بصورت آزمایشی در یکی از مناطق حاشیه سنندج آغاز شده و سال آینده تلاش می‌شود به تمام مناطق حاشیه و نواحی منفصل شهری استان تسریع داده شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.