قاضی عسگر گفت: تاکنون۳۰ درصد فعالان اقتصادی استان اصفهان مشکلات و مسائل خود را در کارگروه تسهیل مطرح کردند که ۸۰ درصد آن‌ها از نتیجه جلسه و فرآیند کار رضایت داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر این که استفاده بیشتر از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از سوی تولیدکنندگان گفت: فعالان اقتصادی استان بیش از پیش از ظرفیت‌های این کارگروه استفاده کنند.

او اظهارکرد: فعالان اقتصادی استان همچنین با بهره‌مندی از وکلای اقتصادی حرفه‌ای مشکلات و سردرگمی‌های موجود بر سر راه خود را رفع و از تخصص آن‌ها بهره ببرند.

قاضی عسگر یادآور شد: این وکلای اقتصادی مشکلات تولیدکنندگان را بررسی و به آن‌ها مشاوره دهند تا دچار سردرگمی و مشکلات متعدد در نهاد‌ها نشوند.

او تصریح کرد: متاسفانه فرآیند‌های اداری و اقتصادی پیچیده است و تولیدکنندگان را دچار سردرگمی می‌کند بنابراین باید این فرآیند‌ها اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد با اصلاح فرآیند‌ها در دستگاه‌های دولتی مراجعه به ستاد تسهیل استان برای رفع مشکلات کاهش یابد.

او بیان کرد: همچنین مقرر شد یک کمیته تخصصی و کارشناسی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شود و مسائل مربوط به این حوزه‌ها با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری استان بررسی و تصمیمات اولیه در خصوص این مسائل در کمیته مذکور اتخاذ شود.

قاضی عسگر ادامه داد: در صورتی که این مسائل در کمیته تخصصی قابل رفع نباشد موضوع در ستاد اصلی مطرح و تسهیل و رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سازمان صمت و امور مالیاتی مسائلی که نیاز به همکاری سایر نهاد‌ها باشد را به کارگروه تسهیل استان ارجاع می‌دهد، تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه تسهیل و رفع موانع تولید بهتر و بیش از گذشته شده است.

در نود و یکمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که دیروز در استانداری اصفهان برگزار شد سه مورد از حوزه سازمان صمت، یک مورد از میراث فرهنگی، پنج مورد از مالیاتی و پنج مورد از حوزه محیط زیست بررسی و به مشکلات آن‌ها رسیدگی شد.

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها یکی از برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای خارج کردن واحد‌های تولیدی از رکود و حل مسائل و مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار