به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن حاجی میرزایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در سالن غدیر استانداری اظهار داشت: پیشرفت و تحول خواسته همه جوامع است و ممکن است برخی در نیل به پیشرفت مسیر خطا را انتخاب کنند، اما پیشرفت در حقیقت جزو دغدغههای مشترک همه انسانها و جوامع است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت رونق بخش صنعت، کشاورزی، گسترش ریل و جاده و بهرهگیری از منابع نفت، گاز و پتروشیمی در جهت رسیدن به پیشرفت و تحول گفت: این تلاشها و اقدامات در راستای نیل به توسعه هدفگذاری شده و برای تحقق آن همواره تلاش میشود و اهداف معتبری هستند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه کشورمان با وجود فشارهای سنگین و بیسابقه استکبار جهانی توانسته روی پای خود بایستد و در مسیر توسعه و تحول گام بردارد خاطرنشان کرد: امروزه تحول در یادگیری معتبرترین راه برای تحول در جامعه است و بنیان و اساس همه تحولات منشأ یادگیری دارد.
او با اشاره به جایگاه یادگیری و تاثیرپذیری انسان از این جایگاه تصریح کرد: انسانها در پرتو یادگیری متمدن میشوند و شخصیتشان تجلی و قوام مییابد البته ادبیات، شعر و هنر و عرصههای گوناگون نیز در همین مسیر رشد پیدا میکنند.
وزیر آموزش و پرورش به راهبری جریان یادگیری توسط آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: بخشهای مختلف اقتصادی و اجتماعی در حیطههای مختلف میکوشند تا عرصههایی برای رشد و تحول انسان ایجاد کنند، اما آموزش و پرورش خودِ انسان را متحول کرده و منشأ همه تحولات را مدیریت میکند.
حاجی میرزایی آموزش و پرورش و بستر یادگیری را بزرگترین فرصت برای تغییر، تحول و ساختن آیندهای بهتر دانست و افزود: با شیوع ویروس کرونا، نظام یادگیری در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفت و ۷۰ درصد معلمان در تمام دنیا نخستین بار با آموزش مجازی آشنا شدند.
او با بیان اینکه آموزش و پرورش ایران بههمت انسانهای غیور و فرهیخته در دوران کرونا تداوم یافت عنوان کرد: با شیوع کرونا بهیکباره مدارس تعطیل شد و ما در ابتدا برای تداوم آموزش به سراغ استفاده از ظرفیت تلویزیون برای برگزاری کلاسها رفتیم و سپس شبکه آموزشی شاد را ایجاد کردیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: شبکه آموزشی شاد امروز تبدیل به بزرگترین عرصه ارائه خدمات مبتنی بر IT در کشور شده است و بالغ بر ۲۸ میلیارد پیام در این شبکه بین معلمان، دانشآموز و دیگر همکاران فرهنگی مبادله میشود و روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این شبکه برقرار میشود.
حاجی میرزایی با بیان اینکه تعاملات شبکهای متعدد، جریان آموزش و پرورش را استمرار بخشیده است تصریح کرد: ما در این دوران منفعل شدیم و توانستیم روی پای خود بایستیم و تهدید بزرگ جهانی را به فرصت بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل کردیم.
او با اشاره به دیگر مزایای شبکه شاد ابراز داشت: شبکه شاد توانست دانشآموز را از واتساپ، گوگل، تلگرام و محیطهای ناامن جدا کند و هدف این است که هیچ دانشآموزی از آموزش دور نماند و معلمان، مدیران و دیگر فعالان عرصه آموزشی نیز در این دوران بسیار مراقبت کردند تا دانشآموزان از آموزش فاصله نگیرند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محرومیت از اینترنت و ابزار هوشمند بهمعنای محرومیت از آموزش نیست خاطرنشان کرد: اعلام کردیم که نگذارید هیچ. کس از آموزش دور بماند و این مسئله همواره جزو دغدغههای ما بوده است.
حاجی میرزایی ضمن قدردانی از زحمات خیران مدرسهساز در گیلان گفت: بنده دست خیران را میبوسم و فکر میکنم به اهتمام آنان میتوانیم روزهای بهتری داشته باشیم البته طرح آجر به آجر با هدف جذب مشارکت مردم در مدرسهسازی در حال اجرا است و گیلان یکی از استانهایی بوده که بیشترین استقبال را در این زمینه داشته و از مردم غیور گیلان نیز تشکر میکنم.
او با اشاره به اجرای طرح کوچ در مدارس اظهار داشت: وضعیت استان گیلان در حوزه مهارت نیز از متوسط کشور بالاتر است و با توجه به اینکه ظرفیتهای خوبی در بخش کشاورزی دارد لذا باید برای تربیت نیرو برای عرصه کشاورزی در این استان تلاش کرد.
محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش کشور در رشت از طریق ویدیوکنفرانس با مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق استان گیلان ارتباط زنده تصویری برقرار کرد.
او ضمن تقدیر از فرهنگیان گیلان برای تلاش در تداوم مسئله آموزش با توجه به شرایط حساس شیوع ویروس کرونا، بر هدف گذاری درست و ارتقای روزافزون تلاش و کوشش همکاران فرهنگی در جهت کیفی سازی شاخصهای آموزش تأکید کرد.
بیشتر بخوانید
وزیر آموزش و پرورش امروز برای بررسی وضعیت آموزشی، دیدار با معلمان و افتتاح یک واحد آموزشی به استان گیلان سفر کرد.
انتهای پیام/ع