مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: در حال حاضر ۱۵۲ هزار نفر از نیازمندان در جمعیت شهری و روستایی کردستان زیرپوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: کمیته امداد حضرت امداد ۳۵ برنامه و ۹۴ خدمت را به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

او افزود: در حال حاضر ۷۳ هزار خانوار برابر با ۱۵۲ هزار نفر از نیازمندان در جمعیت شهری و روستایی استان زیرپوشش کمیته امداد کردستان هستند.

به گفته شیخی‌زاده، ۳۲ هزار و ۸۰۲ خانوار از جمعیت زیرپوشش کمیته امداد کردستان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد.

او ادامه داد: ۲۰ هزار دانش آموز نیازمند و دو هزار دانشجو و طلبه نیز زیرپوشش خدمات کمیته امداد کردستان قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اذعان کرد: بیش از ۵۲ هزار نفر از این جمعیت ۱۵۲ هزار نفری زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد کردستان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

شیخی‌زاده یاداوری کرد: ۱۳ هزار نفر حامی از ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد حمایت می‌کنند که ۳۰ درصد از این حامیان افراد بومی و ۷۰ درصد نیز غیربومی هستند.

او گفت: در ۱۱ ماه گذشته در سرفصل‌های پرداخت مستمری، کمک هزینه خاص، کمک هزینه درمان و ..۲۷۰ میلیارد تومان به جامعه هدف زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان پرداخت شده است.

شیخی‌زاده اذعان کرد: در سرفصل وام‌های ضروری به نیازمندان و ودیعه مسکن از محل صندوق امداد ولایت امداد با همکاری بانک مهر و رسالت ۶ هزار و ۱۲۵ فقره با صرف ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او به اقدامات انجام گرفته در دو سرفصل اشتغال و خودکفایی هم گریزی زد و گفت: نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان در سال جاری ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد: امسال خود مدیران شعب پیگر پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد بوده‌اند که واقعا قابل تقدیر است.

شیخی‌زاده افزود: امسال در کردستان ۳۶ میلیارد تومان زکات و ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان صدقه جمع‌آوری شده که نقش مهمی در رفع مشکلات نیازمندان و اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عام‌المنفعه داشته است.

به گفته او، در ایام کرونایی ۱۷ هزار و ۵۰۵ مورد جیره خشک با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

شیخی‌زاده با بیان اینکه ۱۷۷ مورد کمک هزینه جهیزیه از محل بنیاد مستضعفین به زوج‌های جوان زیرپوشش این نهاد اهدا شده است، گفت: در حال حاضر ۸۲۴ خانوار پشت نوبت جهیزیه در استان داریم که در سفر نوبخت قول هزار مورد کمک هزینه جهیزیه به ازای هر زوج ۷.۵ میلیون تومان به استان داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.