تندباد در راه استان مرکزی

روز جمعه وزش باد شدید استان مرکزی را در می‌نوردد.

ه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رامی کارشناس  هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی‌ها نشان دهنده ورود یک سامانه بارشی جدید از نواحی غربی کشور از روز پنجشنبه می‌باشد و طی ساعاتی از روز جمعه سرعت وزش باد در استان شدید خواهد بود.

بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی این سامانه از پنجشنبه شب تا روز جمعه موجب رگبار و بارش باران و در ارتفاعات برف در استان خواهد شد.

روز جمعه با عبور سامانه بارشی از روی استان و ایجاد گرادیان فشاری به سبب تغییر توده‌های هوا، شاهد وزش نسبتا شدید باد و تعداد لحظه‌ای بخصوص در شهرستان‌های جنوبی استان خواهیم بود که میتواند منجر به بروز خسارت به زیرساخت‌ها و بنر‌های تبلیغاتی شود.

شدت تندباد از ۴٠ الی ۵٠ کیلومتر در شهرستان‌های شمالی تا ۷٠ الی ۹٠ کیلومتر در شهرستان‌های جنوبی استان مرکزی متغیر خواهد بود.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: برای نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و با ورود سامانه بارش از غرب کشور بارش باران و برف در نوار غربی آغاز می‌شود.

بر این اساس امروز دریای خزر مواج می‌باشد وبعد از ظهر امروز در مناطقی از جنوب، مرکز و شرق کشور نیز بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد وشدت بارش در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران هم کمی ابری با وزش باد و در اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.