رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از تزریق ۲۸۰ دوز واکسن کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اطلاع رسانی درخصوص تشریح توزیع و تزریق واکسن کرونا گفت: از ابتدای واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در استان تاکنون، ۲۸۰ دوز واکسن با اولویت کادر درمان شاغل در بخش‌های ICU بیمارستان‌ها تزریق شد.

او افزود: هم اکنون عملیات اجرای مرحله دوم واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ به صورت محدود و با حضور مسئولان شهرستانی در حال انجام است.

جزایری اضافه کرد: ۹۵ دوز واکسن کرونای دیگر بین جانبازان شیمیایی با اولویت افراد بالای ۵۰ درصد تزریق می‌شود.

او ادامه داد: همچنین برای گروه هدف سالمندان در آسایشگاه‌ها ۱۴۰ دوز واکسن کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

جزایری ادامه داد: پیش بینی شده تعداد ۵۵۰ دوز واکسن کرونا ویژه افراد مشمول، به استان چهارمحال و بختیاری تعلق گیرد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امید است با تولید گسترده واکسن، از بهار سال ۱۴۰۰ با حداقل تزریق روزانه ۳ هزار دوز واکسن در استان به ایمنی در مقابله با ویروس کرونا برسیم.


بیشتر بخوانید


او گفت: همچنین امسال ۱۸ هزار دوز واکسن آنفولانزا به گروه‌های هدف در استان تزریق گردید و هم اکنون زمینه توزیع رایگان ١٠ هزار دوز واکسن آنفولانزا فراهم شده است.

جزایری افزود: کارمندان ادارات، بیماران زمینه ای، سالمندان و اقشار مختلف مردم مشمول دریافت و تزریق واکسن آنفولانزا هستند.

به گفته رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری؛ در سال گذشته، دو هزار و ۵۰۰ دوز واکسن به چهارمحال بختیاری تخصیص داده شد که تنها ۲ هزار دوز تزریق و ۵۰۰ دوز باقی مانده مازاد نیاز استان بود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار