رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فروشندگان باید کارت خوان‌های خود را در محلی قرار دهند که شهروندان بتوانند با حداکثر پوشش رمز خود را وارد کنند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: یکی از مهمترین نکاتی که فروشگاه‌ها یا دارندگان دستگاه کارتخوان بانکی ملزم به رعایت آن هستند در دسترس بودن دستگاه کارت‌خوان برای مشتری و وارد کردن رمز به وسیله خود خریدار است، به طوری که مشتری ملزم نباشد کارت و رمز خود را به فروشنده بسپارد.

او افزود: حتی در مواقعی شاهد هستیم که بسیاری از فروشندگان دستگاه کارت خوان خود را در پستوی مغازه خود قرار می‌دهند که در مواردی مشتری به سبب فاصله چند متری نمی‌تواند به دستگاه برای کشیدن کارت دسترسی داشته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: فروشندگان موظف هستند دستگاه کارت خوان بانکی را در محلی قرار دهند که خریدار بتواند به‌راحتی و با حداکثر پوشش ممکن رمز خود را وارد و از مبلغ ثبت‌شده بابت خرید، قبل از ورود رمز و ارسال تراکنش اطمینان حاصل کند همچنین در این مکان نباید صفحه کلید دستگاه با دوربین به نوعی ضبط شود.

رئیس پلیس فتا استان در این خصوص به شهروندان توصیه کرد: رمز کارت بانکی در زمره یکی از محرمانه‌ترین اطلاعات شخصی هر فرد است و پذیرش و درخواست رمز و افشای این اطلاعات، بی‌توجهی و کم اعتنایی شهروندان به حفظ حریم شخصی خود و دیگران است.

او با بیان اینکه بیشتر جرائم مالی در حوزه سایبر مربوط به برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی است و این امر به دلیل کم توجهی دارندگان کارت‌های بانکی به ساده‌ترین موارد امنیتی و ایمنی رخ می‌دهد افزود: فروشگاه‌ها باید دستگاه کارت خوان را در دسترس مشتری قرار داده و واریز وجه خرید را نیز خود خریدار انجام دهد.

سرهنگ یادگار نژاد تاکید کرد: قرار دادن دستگاه کارتخوان در جایی خارج از دسترس مشتری و انجام عملیات بانکی از سوی فروشنده ممنوع است و خریداران در صورت مشاهده چنین فروشگاه‌هایی حق اعتراض دارند این درحالی است که در صورت وقوع کلاهبرداری، همواره انگشت اتهام به سوی فروشندگان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار