رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: شهروندان در هنگام خرید از دوره گرد‌ها و دستفروش‌ها، بایستی مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه دستفروشان می‌توانند محل کسب و کار خود را به راحتی تغییر دهند، گفت: کلاهبرداران در قالب دستفروش دوره‌گرد با استفاده از اسکیمر اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده و حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

او افزود: اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری بانکی را داشته و در کنار دستگاه کارت خوان و عابر بانک‌ها نصب می‌شود.

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد: کلاهبرداران با توجه به شباهت اسکیمر به دستگاه‌های پوز، این دستگاه را در کنار دستگاه پوز اصلی قرار می‌دهند و در ابتدا کارت خریدار را در دستگاه اسکیمر کشیده که اطلاعات کارت کپی شده و به بهانه خراب بودن این دستگاه، کارت خریدار را دوباره در دستگاه پوز اصلی می‌کشند، تا اینجای کار تمام اطلاعات کارت به جز رمز کارت در اختیار کلاهبرداران قرار گرفته و رمز کارت را با روشی بسیار راحت و با پرسش از خریدار که رمزتان چیست؟ به دست می‌آورند.

او در رابطه با راهکار‌های پیشگیری از کلاهبرداری اسکیمر گفت: برای پیشگیری از کلاهبرداری اسکیمری، خریداران حین خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه‌های کارتخوان سیار از در اختیار گذاشتن رمز بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کرده و خود اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز در دستگاه کارتخوان بانکی کنند و برای احتیاط بیشتر از نبود اتصال وسیله اضافه‌ای به دستگاه کارتخوان مطمئن شوند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار